Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2010 - 00:57 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Genskabe tabte filer.

Jeg vil gerne høre om der er nogen der ved om man kan, og evt. hvordan man gør, genskaber nogle filer fra sin eksterne harddisk,som ved en fejl er blevet slettet?
Avatar billede 220661 Ekspert
19. marts 2010 - 01:08 #1
Du kunne prøve Recuva:
http://www.piriform.com/recuva
Du skal bare gendanne før du lægger noget nyt ind på disken.
Avatar billede 220661 Ekspert
19. marts 2010 - 01:09 #2
Skal gør opmærksom på jeg ikke selv har brugt program, men jeg har set det anbefalet her flere gange.
Avatar billede rexman Nybegynder
19. marts 2010 - 07:49 #3
Avatar billede Slettet bruger
19. marts 2010 - 09:19 #4
Tak.Vil prøve mig frem. Håber det virker.
Avatar billede Slettet bruger
20. marts 2010 - 10:14 #5
Vil bare lige sige at det program som hedder Recuva, ikke virker. Har forsøgt at køre det op til flere gange. Den stopper hele tiden ved 34 %
Avatar billede zagger Juniormester
02. april 2010 - 10:19 #6
Her er nogle forskellige recoveryprogrammer. De er allesammen gratis:

http://digifile.dk/download.php?katid=33

Med lidt held burde ét af dem da kunne hjælpe dig.  :)
Avatar billede Slettet bruger
03. april 2010 - 15:48 #7
Nu skal jeg ikke gøre mig til ekspert,for det er jeg langt fra, men syntes det er meget underligt at man ikke kan gendanne filer, fra en ekstern harddisk. Specielt når jeg hele tiden høre at det kan man sagtens.
Avatar billede zagger Juniormester
03. april 2010 - 20:13 #8
Det kan du også. Så længe at du ikke har overskrevet det område af disken som du vil genoprette...

Når du sletter en fil, bliver den ikke slettet i den forstand. Den bliver blot "sat" til sletning, hvilket fortæller computeren at når den skal oprette ny data, så må den gerne overskrive det område på harddisken hvor den "slettede" fil lå, og først i det øjeblik er filen rigtig slettet.

Det vil sige at så længe det område ikke er overskrevet med nyt data, kan recoveryprogrammer gendanne de filer som ellers var sat til sletning.
Avatar billede rexman Nybegynder
03. april 2010 - 21:15 #9
prøver lige en gang til :-)

Brug Get Back Data "Data Recovery Software "

http://www.getbackdata.net/
Avatar billede Slettet bruger
18. april 2010 - 23:20 #10
Har prøvet at bruge programmet, men kan kun få det til at lede efter filer på c & d-drevet ( de to som min bærbare har indbygget. Det er på min eksterne, som jeg gerne vil se om jeg kan redde nogle filer.
Avatar billede zagger Juniormester
19. april 2010 - 16:01 #11
Hvad med de programmer jeg foreslog. Er der ingen af dem der kan finde den eksterne harddisk?
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2010 - 20:58 #12
Med mindre jeg har gjort det hlt forkert,så nej. De henvender sig for det meste til windows. Når jeg så endelig kan scanne den eksterne,så finder de filer som allerede er der.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
19. april 2010 - 21:17 #13
"De henvender sig for det meste til Windows"....

Du kører måske ikke Windows? - en ikke heeelt uvæsentlig oplysning.

Hvilket OS kører du da? - og hvilket filsystem er din eksterne HDD formatteret i?
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2010 - 11:06 #14
Jo jeg bruger windows,men det jeg mener er at de "kun" leder efter windows-filer. Ingen af programmerne vil lade mig scanne min eksterne.
Avatar billede zagger Juniormester
21. april 2010 - 12:16 #15
Det lyder som om du gør et eller andet forkert. Prøv om denne guide kan hjælpe dig.

http://www.soerennielsen.dk/guider/pcinspector
Avatar billede Slettet bruger
28. august 2010 - 22:10 #16
Har opgivet at få gendannet de filer,men jeg takker mange gange for jeres svar. Ved ikke hvordan jeg giver point,så hvis der er en der kan hjælper,deler jeg dem gerne ud.
28. august 2010 - 22:28 #17
Se i * | FAQ | * Øverst i www.eksperten.dk