Avatar billede sputii Nybegynder
16. marts 2010 - 19:37 Der er 6 kommentarer

Fejl i While for Mysql

Hvorfor for jeg en fejl her??

<?php
$result = mysql_query("SELECT * FROM Support_Message WHERE fra = '".mysql_real_escape_string($_SESSION['brugernavn'])."' ORDER BY RAND() LIMIT 5");
while($row = mysql_fetch_array($result))
{
?>

<div id=support>
<?php
  echo "<br>Fra: " . ucwords($row['fra']) . "<br>";
  echo "Emne: " . $row['emne'] . "<br><br>";
?>
</div>
<?php
  echo "Besked: <i>" .  $row['besked'] . "</i><br>";
}
?>

Når jeg har 1 række i min Database viser den det men vis der er flere looper den dem ikke..
Det er som om den ikke kan skrive dem frem vis der er flere..
Avatar billede sputii Nybegynder
16. marts 2010 - 19:46 #1
Ups.. Tror dette var en lille fejl:

$result = mysql_query("SELECT * FROM Support_Message WHERE fra = '".mysql_real_escape_string($_SESSION['brugernavn'])."'");
$row = mysql_fetch_array($result);
if(mysql_num_rows($result) == 1)
{
?>

<?php
$result = mysql_query("SELECT * FROM Support_Message WHERE fra = '".mysql_real_escape_string($_SESSION['brugernavn'])."' ORDER BY RAND() LIMIT 5");
while($row = mysql_fetch_array($result))
{
?>

<div id=support>
<?php
  echo "<br>Fra: " . ucwords($row['fra']) . "<br>";
  echo "Emne: " . $row['emne'] . "<br><br>";
?>
</div>
<?php
  echo "Besked: <i>" .  $row['besked'] . "</i><br>";
}
?>

<?php
}
?>
Avatar billede majbom Novice
16. marts 2010 - 21:31 #2
er det det første eller andet eksempel du har problemer med? det første ser rigtig nok ud og det andet er lidt underligt - hvorfor to queries ?
Avatar billede dkfire Nybegynder
17. marts 2010 - 13:20 #3
Grunden til at den kun viser noget når der er én ting at vise skyldes:
if(mysql_num_rows($result) == 1)

Din if-blok vil kun blive kørt når der er præcis én række som passer i din query. Hvis den finder flere vil din if-blok ikke kører.

Du kan prøve at ændre det til:
if(mysql_num_rows($result) > 0)
Avatar billede sputii Nybegynder
19. marts 2010 - 14:36 #4
Ja det er også det jeg skrev at der var en fejl der..
Avatar billede dkfire Nybegynder
19. marts 2010 - 16:14 #5
Og hjælper det på dit problem hvis du gør som jeg har skrevet ?
Ellers må du forklare hvad dit problem er.
Avatar billede majbom Novice
04. november 2010 - 13:26 #6
kom du videre?