Avatar billede karina_n Nybegynder
15. marts 2010 - 09:40 Der er 2 kommentarer

Excel: automatisk indsættelse at tekst i arknavnet

Jeg har et regneark med 30-31 ark i bunden - 1 for hver dato.

Jeg har skrevet datoerne fra 1.-31. i et andet ark og vil gerne have, at den automatisk indsætter disse datoer på hvert ark.

Jeg har prøvet med: ActiveSheet.Name = "01-01-2010". Men så skal teksten skrives i makroen, hvor jeg hellere vil have at den henter fra de celler, jeg har lavet - så det er nemmere at ændre.
Avatar billede supertekst Ekspert
15. marts 2010 - 10:23 #1
Anbringes under ark1 (hvor datoer er opført)

Sub navngivArkFaner()
Dim ræk As Byte
    For ræk = 1 To 31
        If Cells(ræk, 1) <> "" Then
            ActiveWorkbook.Sheets(ræk + 1).Name = CStr(Cells(ræk, 1))
        End If
    Next ræk
End Sub

PS: I princippet kunne man nøjes med at indtaste den første dato -det ville så kræve lidt mere kode.
Avatar billede supertekst Ekspert
25. september 2012 - 10:12 #2
Har du afprøvet ovennævnte?