Avatar billede zkill Nybegynder
14. marts 2010 - 16:45 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

.net remoting + cospol

Hej

Jeg har det problem at min remoting server smider en exception
"Access to the path 'Global\.net clr networking' is denied"

Jeg har kørt denne cospol comando:
cospol -m -ag LocalIntranet_Zone -url \\pc1\C\* FullTrust

Den uskriver den er blevet tilføjet.

Men aligevel får jeg samme exception når jeg prøver at starte min remote server..
Brugeren på windows er administrator.. og Windows FireWall er slået fra..

Nogen der har nogle ideer eller ting jeg mangler at gøre?

Håber nogen kan hjælpe mig..

Zkill
Avatar billede zkill Nybegynder
14. marts 2010 - 22:12 #1
ingen der evt har et bud?
Avatar billede bvli Praktikant
15. marts 2010 - 06:22 #2
Det er svært når du ikke giver en stacktrace. Men har du prøvet at angive ip-adressen direkte til pc1 i stedet for?
Avatar billede zkill Nybegynder
15. marts 2010 - 10:26 #3
Du mener
cospol -m -ag LocalIntranet_Zone -url \\192.168.255.5\C\* FullTrust

Har prøvet.. hjalp heller ik.. :(

Exception:
    10:23:56 10:23 - Access to the path 'Global\.net clr networking' is denied.

Stacktrace:
  at System.IO.__Error.WinIOError(Int32 errorCode, String maybeFullPath)
  at System.Threading.Mutex.<>c__DisplayClass3.<.ctor>b__0(Object userData)
  at System.Runtime.CompilerServices.RuntimeHelpers.ExecuteCodeWithGuaranteedCleanup(TryCode code, CleanupCode backoutCode, Object userData)
  at System.Threading.Mutex..ctor(Boolean initiallyOwned, String name, Boolean& createdNew, MutexSecurity mutexSecurity)
  at System.Diagnostics.SharedUtils.EnterMutexWithoutGlobal(String mutexName, Mutex& mutex)
  at System.Diagnostics.SharedPerformanceCounter.Verify(CategoryEntry* currentCategoryPointer)
  at System.Diagnostics.SharedPerformanceCounter.FindCategory(CategoryEntry** returnCategoryPointerReference)
  at System.Diagnostics.SharedPerformanceCounter.GetCounter(String counterName, String instanceName, Boolean enableReuse, PerformanceCounterInstanceLifetime lifetime)
  at System.Diagnostics.SharedPerformanceCounter..ctor(String catName, String counterName, String instanceName, PerformanceCounterInstanceLifetime lifetime)
  at System.Diagnostics.PerformanceCounter.Initialize()
  at System.Diagnostics.PerformanceCounter.set_RawValue(Int64 value)
  at System.Net.NetworkingPerfCounters.Initialize()
  at System.Net.Configuration.SettingsSectionInternal..ctor(SettingsSection section)
  at System.Net.Configuration.SettingsSectionInternal.get_Section()
  at System.Net.Sockets.Socket.InitializeSockets()
  at System.Net.Sockets.Socket.get_SupportsIPv4()
  at System.Runtime.Remoting.Channels.Tcp.TcpServerChannel..ctor(String name, Int32 port, IServerChannelSinkProvider sinkProvider)
  at NSPlugin.AppPlugin.StartRemoteServer()
  at NSPlugin.AppPlugin.CreateServerItems(String cmdParams)
Avatar billede bvli Praktikant
15. marts 2010 - 11:26 #4
Prøv i første omgang at kopiere filen over så den afvikles lokalt. Hvis det virker, så er det fordi din caspol syntax ikke er rigtig. Men så må vi tage den derfra.
Avatar billede zkill Nybegynder
15. marts 2010 - 16:16 #5
Fandt ud af at den service som starter min .net remoting starter som user: Geust.

Så åbenbart det som er problemet.

Evt nogen der så kan forklare mig hvordan man evt kan få remoting til at kører under guest brugeren? :)
Avatar billede bvli Praktikant
15. marts 2010 - 16:25 #6
Hvad med at få servicen til at køre som noget andet i stedet?

Start->Run->Services.msc
Vælg properties på din service og vælg "Log-in" fanebladet.
Avatar billede zkill Nybegynder
15. marts 2010 - 16:29 #7
Den må jeg lige afprøve.. :)
Avatar billede zkill Nybegynder
15. marts 2010 - 17:22 #8
Nop virkede heller ikke.. :(
Evt en måde man kan få .Net Remoting til at kører under Guest Brugeren?
Avatar billede zkill Nybegynder
15. marts 2010 - 18:31 #9
bvli.. Det virkede fanme.. problevet var servicen lå under et andet navn, så var den forkerte jeg tog fat i..
Kæææft du har lige gjort min dag lykkelig :)
Smid et svar, så ka jeg lige smide dig dit points...

NØØJ jeg er happy happy efter at ha bakset med det i snart 14timer.. :D
Avatar billede zkill Nybegynder
02. november 2010 - 12:37 #10
Lukker..