Avatar billede thlund Nybegynder
12. marts 2010 - 09:25 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Skrive rettigheder i C:\program files

Hej

Har lavet et program som kræver en registrering. Jeg opretter en request code baseret på CPU og Harddisk id som sendes på mail og man får så en activation code tilbage.

Problemet er så at når jeg så forsøger at oprette en fil i installations biblioteket - hvori den korrekte kode ligger - så brokker Vista (ja, suk) sig over mine rettigheder til det. Jeg kan komme ud over det ved at starte programmet som administrator, men idet dette program skal distribueres til mange personer overalt i verden så mener jeg ikke at det er en brugbar løsning.

Kommentarer/forslag ?
Avatar billede mrbonus Novice
06. juli 2010 - 09:50 #1
Det er heller ikke så hensigtsmæssigt at skrive til applikations mappen, du kan istedet skrive til applikationsData mappen

Environment.GetFolderPath(Environment.SpecialFolder.ApplicationData) & "\DinApplikationsNavn\DitFil.navn"
Avatar billede thlund Nybegynder
06. juli 2010 - 09:58 #2
Jotak det har jeg faktisk også fundet ud af. Men tak for kommentaren, så drop lige et svar så vi kan få denne lukket. Havde faktisk glemt den...
Avatar billede mrbonus Novice
06. juli 2010 - 10:33 #3
svar