Avatar billede deamill Nybegynder
12. marts 2010 - 07:47 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Gem dokument i MSSQL database

Hej, jeg er lidt i tvivl om hvor jeg skal oprette dette spørgsmål, men nu prøver jeg her.

1. Er det muligt at gemme forskellige dokument typer (pfd, word, excell osv.) direkte i en MSSql database?

2. Hvis ja, hvordan vil koden så se ud i VB .NET?

På forhånd tak.
Avatar billede deamill Nybegynder
12. marts 2010 - 10:07 #2
Skal man angive de samme includes, hvis man anvender koden i en alm. VB applikation (ikke ASPx)?
Avatar billede deamill Nybegynder
12. marts 2010 - 10:18 #3
Hvordan skal den her se ud?

command.Connection = New SqlConnection(ConfigurationManager.ConnectionStrings("ConnectionString").ConnectionString)

Jeg er vant til at bruge ADODB:

            myCN.CommandTimeout = 15
            myCN.Provider = "sqloledb"
            myCN.Properties("Network Library").Value = "DBMSSOCN"
            myCN.Properties("Data Source").Value = paramHost
            myCN.Properties("Initial Catalog").Value = paramDB
            myCN.Properties("User ID").Value = paramSQLUser
            myCN.Properties("Password").Value = paramPass
Avatar billede keysersoze Guru
12. marts 2010 - 10:39 #4
http://www.shabdar.org/store-save-images-in-sql-server.html

der er ingen web-namespaces i det først angivne eksempel - men du kan jo bare forsøge at fjerne dem og se hvilke fejl du får og hvad (formentlig) visual studio foreslår du skal gøre.
Avatar billede deamill Nybegynder
12. marts 2010 - 10:44 #5
@keysersoze

Var det et svar på hvordan min connection string skal se ud?
Avatar billede keysersoze Guru
12. marts 2010 - 10:59 #6
nej - det var et færdigt eksempel i winforms. Du bør benytte SqlClient som i begge eksempler.
Avatar billede deamill Nybegynder
12. marts 2010 - 13:07 #7
Har lidt svært ved at oversætte det til VB applikation.
Avatar billede keysersoze Guru
12. marts 2010 - 13:20 #8
hvad er problemet - jeg vil ikke lave det for dig, men kommer du med noget specifikt kode med en fejl i kan vi da prøve at kigge på det.
Avatar billede deamill Nybegynder
12. marts 2010 - 13:38 #9
Det ene du linker til, er hvordan man laver det som aspx det andet er et eksempel på hvordan man laver det i java (tror jeg).

Jeg ønsker et eksempel på hvordan man laver det i VB .NET som en windows applikation i en simpel form.

Jeg beder dig ikke om at lave noget som helst, se dig hermed fritaget for at bidrage med mere :-)
Avatar billede keysersoze Guru
12. marts 2010 - 13:49 #10
java? jeg ved ikke lige hvordan du får det blandet sammen med java - det sidste eksempel er skrevet i C#, et alternativt sprog til VB i .NET, og bortset fra ganske få syntaksmæssigt forskellige er den kode stort set til ren copy/paste.
Avatar billede deamill Nybegynder
12. marts 2010 - 14:01 #11
Så du (tror jeg) ?

Men never mind, har fundet et eksempel som ser fornuftigt ud.
Avatar billede deamill Nybegynder
02. september 2010 - 07:52 #12
lukker den her
Avatar billede keysersoze Guru
02. september 2010 - 18:27 #13
tak for hjælpen.