Avatar billede blod_1 Nybegynder
10. marts 2010 - 19:33 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

replace i en ekstern fil

Jeg har en ASP side, hvor den enten kan vise indholdet som er gemt i mysql databasen, eller køre en fil som ligger på serveren.

Mit problem nu er så at når jeg kører det fra databasen, så kan jeg fint bruge replace( til at tilpasse indholdet med, men det kan jeg ikke når jeg bruger server.execute

Response.Write replace(Server.Execute("filen.asp"), "fra", "til")

... virker ikke, den viser bare indholdet som det er i filen.

Hvordan får man lige den på plads? Skal jeg bruge noget andet end server.execute?
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2010 - 18:12 #1
Jeg er bestemt ikke sikker på jeg forstår dit spørgsmål... Men prøv lige at læse "Response.Write replace(Server.Execute("filen.asp"), "fra", "til")" en gang til! Det giver jo ingen mening. "Response.write" betyder at du udskriver noget til klienten. "Server.Execute" betyder at du eksekverer en eller anden fil på serveren. "Replace" betyder at du vil erstatte et eller andet med noget andet i en given streng.

Så du kan skrive:

Response.Write "et eller andet indhold til klienten"
-eller-
Server.Execute("en_fil_paa_serveren.asp")
-eller-
Replace("noget_tekst_som_skal_redigeres","_"," ")

Du kan selvfølgelig godt sætte en replace i en server.execute, men det er bestemt ikke det smarteste...

\Dan
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2010 - 23:37 #2
Det skal måske lige tilføjes at Replace ikke som sådan kan stå alene, som de to andre kan.
Replace skal sættes ind i en af de to andre, som fx. nedenfor:

Response.Write replace("noget_tekst_som_skal_redigeres"),"_"," ")
-eller-
Server.Execute(replace("en_fil_paa_serveren.asp","_",""))

\Dan
Avatar billede blod_1 Nybegynder
30. juli 2011 - 20:58 #3
lukker, er skifet til php...