Avatar billede hansen Nybegynder
10. marts 2010 - 18:25 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Rekursiv menu, fold ind og ud

Hej, jeg er på jagt efter en rekursiv menu men mulighed for at folde ind og ud, den skal ikke være styret af javascript eller arrays.

Tanken var at den skulle trækkes drekte fra en DB/ASP.

Jeg har tre felter i DB tabellen,

id
parent_id
kategori

Så det burde være nok. alle de eksempler jeg har fundet er alle en hvor alle punkter bliver foldet ud med det samme, men mine evner rækker vist ikke helt til at bygge det om til mine behov.

Er villig til betale for et script, hvis der en en der kender til noget købe noget.

Håber der er en der kan hjælpe, tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
10. marts 2010 - 18:34 #1
jeg har en demo på noget asp-kode på http://www.it-works.dk/test.asp
Avatar billede hansen Nybegynder
10. marts 2010 - 19:11 #2
Hej Claes, det ser fint ud, jeg er dog på jagt efter et script der ikke læser det hele ind i første hug, men efter behov.

Vis topmenuer, herefter submenuer til det valgte etc.....
Avatar billede claes57 Ekspert
10. marts 2010 - 19:49 #3
det skal du glemme - så skal hver klik på link til undermenu via server, og gendanne den aktuelle side + valg
Men du må gøre som du vil...
Så stor kan menuen dog ikke være - du sparer en brøkdel af et sekund i indlæsning, og kører samtidig en hel del kald via server, som belastes unødigt.
Avatar billede hansen Nybegynder
10. marts 2010 - 20:01 #4
Hej igen, det kan være du har ret, jeg kigger mig lidt mere omkring og ser hvad jeg finder, eller hvad andre evt. kan hjælpe med, men tak indtil videre.

Sådan havde jeg måske forestillet mig det kunne se ud, i UL istedet for DIV, det er let at style med CSS.

<ul>
    <li><a href="#">Menu 1</a>
    <ul>
        <li><a href="#">Submenu 1</a>
        <ul>
            <li><a href="#">Submenu 1</a></li>
            <li><a href="#">Submenu 2</a></li>
            <li><a href="#">Submenu 3</a></li>
            <li><a href="#">Submenu 4</a></li>
            <li><a href="#">Submenu 5</a></li>
        </ul>
        </li>
    </ul>
    </li>
    <li><a href="#">menu 2</a>
    </li>
    <li><a href="#">menu 3</a>
    </li>
</ul>
Avatar billede hansen Nybegynder
25. maj 2013 - 19:34 #5
tak for hjælpen