Avatar billede madswen Nybegynder
19. juli 2001 - 11:42 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Brug af tabeller. hvordan undgår jeg resize ?

Hej Alle,
Jeg har problemer med mit første forsøg på at lave en hjemmeside.

Check: http://www.madstoft.com

Jeg kender IKKE retmeget til html-kode, og alt hvad du ser er laver med Dreamweaver 4.0. Jeg bruger en template og css. Der er tale om et Namezero-domæne med den cheat som laver refersh og fjerner den frame med reklamerne. men egen side bruger ikke frames, og jeg ønsker IKKE at løse mit problem ved at lave det i frames.

Hvordan undgår jeg at tabellen til højre (nav.-baren) bliver strukket ud når jeg gør min side længere (se \'projects\' på siden).

Yderligere ser alt andet ok ud i IE, men i NS sker der noget med den øverste \'horisontal rule\'. Der er forskel på forsiden når man går ind på disse to forskellige måder, og jeg  tror at det har noget med mit Namezero-cheat at gøre.

http://home.12move.dk/~mwt/mwt/
http://home.12move.dk/~mwt/mwt/index.htm

Kan panelet hjælpe mig....Jeg vil være glad hvis i kunne fortælle mig om den funktion i Dreamweaver som jeg skal bruge for løse tabel-problemet, men rettelser til min kode er også velkomne (men husk at jeg ikke har ret meget forstand på koder)

ALLE kommentarer er velkomne..  ;-)

På forhånd tak..

madswen
ICQ: 19707513

Avatar billede pelkjaer Nybegynder
19. juli 2001 - 11:48 #1
Smid din menu i en tabel for sig, så er første problem løst!
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
19. juli 2001 - 11:50 #2
prøv at give den attributten valign=\"top\"
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
19. juli 2001 - 11:51 #3
totalt underlig menu kode!!!
Avatar billede madswen Nybegynder
19. juli 2001 - 11:51 #4
Jeg synes bar ikke lige at jeg kan sætte to tabeller side om side i dreamweaver..kan det passe?
Avatar billede Søren Bech Morsing Praktikant
19. juli 2001 - 11:51 #5
som jeg lige ser det skal du dele din side i en tabel med 2 kolonner først.
Så kan du sætte din menu ind i den venstre side (i en ny tabel), og dit indhold ind i den højre celle

Noget alla

<table>
<tr>
<td width=\"200\">[indsæt ny tabel med din menu]</td>
<td>[her er dit indhold (evt også i ny tabel)]</td>
</tr>
</table>
Avatar billede madswen Nybegynder
19. juli 2001 - 11:52 #6
Well..måske ser det undeligt ud, men det er altår Dreamweaver som har genereret alt (undtagen cheaten) ;-)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
19. juli 2001 - 11:58 #7
Ja jeg synes også at det ser underligt ud..bruger ellers også selv DW 4..
Avatar billede madswen Nybegynder
19. juli 2001 - 12:01 #8
er det fordi jeg bruger en template og scc at det ser underligt ud ?
Avatar billede madswen Nybegynder
19. juli 2001 - 12:20 #9
sbk: din tabel lør godt nok at navigation baren ikke blibe spredt ud, men den bliver stadig verticalt centrtret på lange sider..
jeg prøvede så at adde valign=\"top\" til den tabel men der er tilsyneladende ingen effekt af det..
Er jeg bare total lam , eller hvad...og I kan bare lige prøve på at sige ´ja´ uden at komme med løsnengen til problemet.. ;-)

madswen
Avatar billede spang Nybegynder
19. juli 2001 - 12:32 #10
valign=\"top\" er for cellen.

<td valign=\"top\">[tabel m. nav.bar]</td>

Ved ikke om det var det, du prøvede, men det burde virke.

\\spang
Avatar billede wizprod.com Nybegynder
19. juli 2001 - 12:35 #11
Et godt råd: lad være med at bruge peg og klik programmer, som ovenstående. Du har ikke styr over en skid, når du ikke har direkte berøring med html\'en...
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
19. juli 2001 - 12:54 #12
Wizprod>>Hvad snakker du om? \"er ikke i direkte berøring med html\'en\"...Har du overhovedet prøvet DW?
Avatar billede madswen Nybegynder
19. juli 2001 - 12:56 #13
jeg har selv både kode og design-wiev slået til...så får men et meget godt indtryk af hvad der sker og lærer meget om koderne...
Avatar billede madswen Nybegynder
19. juli 2001 - 13:27 #14
OK...
problemet med tabellerne er ok nu (tak til sprang for den ydførlige hjælp  ;-)[skriv med \'svar\' og pointene er dine]  ), men hvad med NS-provlemet og den \'Transfer interrupted\' som kommer i  hjørnet ?..hvad er problemet der?
mvh

madswen
Avatar billede madswen Nybegynder
19. juli 2001 - 13:33 #15
siden er opdateret..
check:

www.madstoft.com
Avatar billede spang Nybegynder
19. juli 2001 - 13:34 #16
Tak, men jeg synes, du skal forsøge at fordele pointene.
Jeg kombinerede jo sådan set bare svarene fra wizprod og sbk.

\\spang
Avatar billede fomse Nybegynder
19. juli 2001 - 23:52 #17
madswen>>

Jeg vil give wizprod ret, lær HTML istedet for at bruge programmer som \"laver\" koderne for dig, du lærer meget mere på den anden måde.

Bare et forslag.....

Fomse:-)