Avatar billede sbeier Nybegynder
07. marts 2010 - 09:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opret en falsk fil

Jeg bruger et framework som arbejder på en fil, så når jeg starter frameworket må jeg give en sti til den fil det skal åbne.
Problemet er, at den fil ikke ligger på harddisken, så jeg ville høre om det er muligt at lave en falsk fil på harddisken hvor jeg i mit program kan få events når nogen forsøger at læse fra den, og så retunerer et array af de bytes som der blev bedt om
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2010 - 17:17 #1
Lidt blandede kommentarer:

1) Der er ikke en framework initialisering som tager data fremfor en sti til en fil ?

2) Kan du ikke bare skrive en temporær fil og lade frameworket start op på den?

3) Er det et open source framework hvor du kan ændre koden?

4) Kunne filen ligge på et netværksdrev ?  (der er visse muligheder for at share falske netværksdrev)
Avatar billede sbeier Nybegynder
07. marts 2010 - 17:34 #2
Jeg har en server hvorpå jeg har et par videoer i avi format. Jeg vil så gerne kunne se disse videoer uden at skulle downloade hele filen først, men den afspiller jeg bruger (Microsoft.DirectX.AudioVideoPlayback.Video) vil enten have en sti til en fil, eller en url.
Hvis jeg giver den en url, vil den dog først hente hele filen.
Så jeg ville gerne have en fil på harddisken som jeg kan sige at Videoen skal åbne, og så have en anden klasse som sørger for at hente de bytes videoen forsøger at læse.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2010 - 17:37 #3
Så lyder det som at din eneste chance er at du laver en applikation som exposer en disk share.
Avatar billede sbeier Nybegynder
07. marts 2010 - 17:54 #4
Okay.. er det noget i retning af hvad deamon tools og poweriso gør for at lave cd drev?
Du skulle vel ikke have et sted hvor man kan læse lidt om det?
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2010 - 17:56 #5
Nej - jeg mener at de kommer med en device driver. Det kan man også men det må være nemmere at emulere network share end device.
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2010 - 17:58 #6
Jeg kender ikke en god .NET løsning til det.

I Java eksisterer der et open source library JLAN som gør det ret nemt at expose en network share med fiktive filer.
Avatar billede sbeier Nybegynder
07. marts 2010 - 18:04 #7
Okay, tak for hjælpen, jeg kigger lidt på det.
Smid et svar ind så jeg kan acceptere det
Avatar billede arne_v Ekspert
07. marts 2010 - 18:07 #8
svar