Avatar billede KlausEC Nybegynder
03. marts 2010 - 11:57 Der er 1 kommentar og
1 løsning

positionering af popup

Hej,

Jeg bruger jquery til at lave popups ved mouse over.
For dem, der kender lidt til jquery, ser javascript'en således ud:

$(".popup").hover(function() {
  $(this).next("em").stop(true, true).animate({opacity: "show", top: "-60"}, "slow");
}, function() {
  $(this).next("em").animate({opacity: "hide", top: "-70"}, "fast");
});

Selve min popup har følgende css:

border: 1px solid black;
background: url(/images/whitepixel.png);
font-style: normal;
position: absolute;
top: -70px;
left: 100px;
text-align: left;
z-index: 2;
display: none;

Pointen er her, at jeg ikke kan se min popup! Den er et sted udenfor skærmen vil jeg tro, for hvis jeg giver den en relative position i stedet for en absolute, så kan jeg se den, men så bliver det ikke en boks, der tegnes - så bliver "boksen" bare omridset den tekst, der er i den.

Nogen kloge hoveder, der har et par hints? :)
Avatar billede KlausEC Nybegynder
03. marts 2010 - 12:47 #1
fandt selv løsningen.
Absolute er jo i forhold til elementets parrent, så ved at sætte dens parrent element til position: relative; opnåede jeg det ønskede resultat :)
Sådan går det, når man (stadigvæk :s) er noob til css... :s
Avatar billede KlausEC Nybegynder
03. marts 2010 - 12:47 #2
svar