Avatar billede need4speed Nybegynder
28. februar 2010 - 11:18 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

PHP echo URL

Jeg har søgt og fundet diverse tell a friend scripts. Men de fungere ikke helt efter hensigten.

Jeg ønsker at tage den specifikke URL som brugeren er inde på og printe det ind i en form field.

Jeg har søgt på PHP get URL, PHP catch URL osv.

Men uden held, det er vel ikke simpel PHP streng som skal skrives, for at fange URLen ?
Avatar billede need4speed Nybegynder
28. februar 2010 - 11:28 #1
Fandt ud af det.

Til jer andre som kunne have samme ønske, gøres det således:

<? echo "http://" . $_SERVER['HTTP_HOST'] . $_SERVER['PHP_SELF']; ?>
Avatar billede repox Seniormester
28. februar 2010 - 11:30 #2
$_SERVER["REQUEST_URI"]
Avatar billede need4speed Nybegynder
28. februar 2010 - 11:55 #3
Synes ikke den udskriver noget, hvis man benytter:

$_SERVER["REQUEST_URL"]
Avatar billede need4speed Nybegynder
28. februar 2010 - 11:58 #4
Jeg har f.eks. URLen

/index.php?id=8

så skriver den bare http://www.domæne.dk/index.php

og det kan man jo ikke bruge til meget :(
Avatar billede showsource Seniormester
28. februar 2010 - 13:30 #5
Du skal jo så netop bruge $_SERVER["REQUEST_URI"] som repox skriver
Bemærk stort i og ikke stort L !
Avatar billede need4speed Nybegynder
28. februar 2010 - 13:43 #6
Ok troede det var en taste fejl af repox.

Men lige meget så virkede det ikke. Men det der virkede var denne streng:

echo 'http'.(@$_SERVER['HTTPS']=='on'?'s':'').'://'.$_SERVER['HTTP_HOST'].$_SERVER['REQUEST_URI'];
Avatar billede repox Seniormester
01. marts 2010 - 08:51 #7
Du troede det var en tastefejl? Ved du overhovedet hvad en URI er?

Men det virkede jo også; du fik det med du skulle bruge. At du selv skulle regne ud hvordan du fik protokollen og værten med, har jo åbenlyst ikke gjort det sværere for dig.

Orango ved da lige, hvordan man skaber sig en positiv omtale, hva'?