Avatar billede Soren_Andersen Nybegynder
22. februar 2010 - 13:53 Der er 5 kommentarer

SQL 2008 oprettelse af database

HEj
Når jeg opretter en ny databse på SQL 2008 er jeg rendt ind i et problem.
Jeg opretter en ny database, under global security laver jeg et login som består af en gruppe fra ADét,med windows NT authentication, gruppen er DBowner, på databasens security laver jeg under users en bruger med loginét fra før,med de rettigheder der skal til.
Dette virker på SQL 2005.

På 2008 sker der det at når en ny bruger logger på databasen oprettes der et schema med brugerens navn til føjet, og dette medfører at de forskellige brugere af databasen ikke kan se hinandens data.

Er der een der kan hjælpe mig med at oprette en database med en bruger gruppe fra ADét tilføjet, med windows NT authentication.

Mvh Søren A
Avatar billede janus_007 Nybegynder
22. februar 2010 - 19:02 #1
Du skal sætte default schema til dbo for user!
Avatar billede Soren_Andersen Nybegynder
23. februar 2010 - 08:18 #2
Hej Janus
Mange tak for dit svar,jeg vil prøve det af så snart jeg kan komme til det,hvorfor er der forskel netop på det punkt fra 2005 til 2008 véd du det?
Mvh Søren

Jeg skal nok huske pointene :-)
Avatar billede Soren_Andersen Nybegynder
23. februar 2010 - 09:08 #3
Hej Igen Janus
Når jeg opretter useren med default schema db owner, så får jeg en fejl medd der siger at "The default schema clause cannot be used with a windows group"

Jeg opretter en user med gruppen som login name, er det ikke rigtigt nok?

Mvh Søren
Avatar billede janus_007 Nybegynder
23. februar 2010 - 09:36 #4
Interessant nok... Jeg sad lige og læste op på det når man har med windows groups at gøre: https://connect.microsoft.com/SQLServer/feedback/details/328585/default-schema-for-windows-group

Jeg synes også jeg kan huske noget tilbage til Sql2000, hvor vi oprettede objekter med dbo. Altså i korrekt form:

create table dbo.SomeTable
(
...
)

Og hvis det ikke skete så havde de bare deres egne objekter, som du jo nævner.
Havde faktisk helt glemt det hehe...
Avatar billede Soren_Andersen Nybegynder
23. februar 2010 - 09:49 #5
Det er da spøjst at det virker på SQL 2005,med den samme gruppe og hele det samme setup, blot SQL 2005.

Det er helt nøjagtig det, som er beskrevet i den diskussion som du sender link til, men jeg kan ikke se nogen løsning på problemet...kan du ?