Avatar billede hviid-nikolaisen Nybegynder
20. februar 2010 - 12:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ændre tekstfarve i asp script

Hej Eksperter.
Først og fremmest: Jeg er total "Rookie" til ASP men prøver alligevel.
Jeg har et loginscript i asp hvor noget af det ser sådan ud:
************************************************************
  Sql = "Select Count(*) as Found from users where (username = '" & strUsername  & "') and (password ='" & strPassword  & "')"
  Set LO = RS.Execute(Sql)
  if LO("Found") = 0 then
    Session("login") = ""
    error = "Forkert brugernavn eller password.Prøv igen"
  else
  strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ=" & Server.MapPath("DB/usersystem.mdb")
**************************************************************
Spørgsmålet er: Hvordan ændrer jeg teksten"Forkert brugernavn eller password.Prøv igen" til hvid.(jeg har sort baggrund på min loginside så sort tekst går jo ikke!
På forhånd tak (fra ASP amatøren)Johnny
Avatar billede jesperwerge Nybegynder
20. februar 2010 - 12:35 #1
Hej

du kan skrive selve HTML code i den tekst streng og på den måde få den farve du vil.

Error="<font face='Arial' size='2' color'white'>Forkert brugernavn eller password.Prøv igen</font>"

/werge
Avatar billede hviid-nikolaisen Nybegynder
20. februar 2010 - 12:56 #2
Hej jesper
Har gjort som du skrev
Der sker bare ikke nogle ændringer
Jeg har lagt en test side her:
http://www.black-eagles.dk/3x34/login.asp
scriptet er i linie 36
Hvor klokker jeg mig
Avatar billede hviid-nikolaisen Nybegynder
20. februar 2010 - 12:57 #3
Tekstet kommer først når man taster forkert
Avatar billede hviid-nikolaisen Nybegynder
20. februar 2010 - 13:17 #4
Nå ja
Scriptet kan jo ikke ses online
Avatar billede jesperwerge Nybegynder
20. februar 2010 - 13:23 #5
Hej

jeg har lavet en typo

prøv dette:

Error="<font face='Arial' size='2' color='white'>Forkert brugernavn eller password.Prøv igen</font>"

/Jesper
Avatar billede hviid-nikolaisen Nybegynder
20. februar 2010 - 13:32 #6
Tak Jesper
Go weekend
MVH Johnny
Avatar billede keysersoze Guru
20. februar 2010 - 13:55 #7
og så skal det selvfølgelig nævnes at font-tagget er deprecated samt at design-attributter ikke bør benyttes - så selvom svaret virker er det absolut dårlig kodestil.
Avatar billede hviid-nikolaisen Nybegynder
20. februar 2010 - 14:15 #8
Det har du nok ret i,men det er nu heller ikke mig der har brygget det sammen,:-)men det virker