Avatar billede madszeneli Nybegynder
19. februar 2010 - 16:48 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Store problemer med Fckeditor

Hej med jer,

Jeg har netop lavet et website, hvor jeg gør brug af Fckeditor - men problemet er, at jo længere siden bliver, jo mere afstand kommer der til både top og bund. Jeg ved ikke hvad det ligner...

Ved i hvad det kan skyldes?

På forhånd tak.
Avatar billede michael_stim Ekspert
19. februar 2010 - 18:01 #1
Nej.
Avatar billede madszeneli Nybegynder
19. februar 2010 - 19:35 #2
OK
Avatar billede keysersoze Guru
19. februar 2010 - 20:19 #3
jeg tror det var en pæn hentydning til at du bliver nødt til at komme med et link/eksempel.
Avatar billede madszeneli Nybegynder
19. februar 2010 - 21:18 #4
Det kunne jeg ikke vide. Et nej er et nej, og tager det ligeledes som et nej. Men er da glad for at du har tid og lyst til at oversætte hans nej til mig.

Adressen til min hjemmeside er www.officepower.dk
Avatar billede keysersoze Guru
20. februar 2010 - 11:56 #5
Du har en masse breaks, altså <br>, og det er dem der giver problemerne - men jeg tvivler på at det er fckeditors skyld, det er nok nærmere enten en bruger- eller kodefejl.
Avatar billede madszeneli Nybegynder
20. februar 2010 - 12:10 #6
Den side, det ser værst ud med er "Priser" - nedenfor ser du koden til indholdet i "Priser".

<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="width: 599px; height: 56px;">
    <tbody>
        <tr>
            <td>
                <strong>Overs&aelig;ttelse</strong></td>
            <td>
                &nbsp;</td>
        </tr>
        <tr>
            <td>
                Vi overs&aelig;tter din korrespondance, rapport eller projekt</td>
            <td align="right">
                efter aftale</td>
        </tr>
        <tr>
            <td>
                <em>Dansk-Engelsk, Engelsk-Dansk</em></td>
            <td align="right">
                300,00</td>
        </tr>
    </tbody>
</table>
<p>
    &nbsp;</p>
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="width: 599px; height: 56px;">
    <tbody>
        <tr>
            <td>
                <strong>Oprydning og reng&oslash;ring</strong></td>
            <td>
                &nbsp;</td>
        </tr>
        <tr>
            <td>
                Er du tr&aelig;t af rod og kaos p&aring; dit kontor, s&aring; tager vi os gerne af opgaven.</td>
            <td align="right">
                300,00</td>
        </tr>
        <tr>
            <td>
                Vi rydder op, og arkivere, g&oslash;r rent og afleverer et rart sted at arbejde.</td>
            <td align="right">
                &nbsp;</td>
        </tr>
    </tbody>
</table>
<p>
    &nbsp;</p>
<table border="0" cellpadding="0" cellspacing="0" style="width: 600px;">
    <tbody>
        <tr>
            <td>
                <strong>Ovenst&aring;ende priser er eksklusiv moms.<br />
                </strong></td>
        </tr>
        <tr>
            <td>
                <strong>Betalingsbetingelser - netto kontant.<br />
                </strong></td>
        </tr>
    </tbody>
</table>

Jeg er ikke så skarp til det her, men jeg synes umiddelbart ikke at jeg kan finde nogen fejl :s
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. februar 2010 - 12:17 #7
Hvis du går ind på siden og højreklikker->Vis kilde, så kan du se at der er utroligt mange <BR /> der inde.
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. februar 2010 - 12:20 #8
Prøv også at fjerne <p>
    &nbsp;</p>

Mellem hver tabel (utroligt mange tabeller du har. Det var sådan man lavede hjemmesider i 90'erne).
Avatar billede madszeneli Nybegynder
20. februar 2010 - 13:20 #9
Michael, hver gang jeg fjerner <p>&nbsp</p> i kildekoden gennem Ckeditor, så kommer den igen. Hvad ville du bruge, i stedet for <br/>? Og hvad bruger folk i stedet for tabel idag?
Avatar billede madszeneli Nybegynder
20. februar 2010 - 13:27 #10
Jeg har netop været inde og se kildekoden via min browser, og der er jo rigtig mange breaks - men dem har jeg ikke når jeg redigere min side i Ckeditor?
Avatar billede michael_stim Ekspert
20. februar 2010 - 13:31 #11
I dag opbygger man hjemmesider med div's. Tabeller er beregnet til tabeldata og ikke design af hjemmesider.
Avatar billede keysersoze Guru
20. februar 2010 - 13:47 #12
hvis ikke de er der gennem fckeditoren må du have noget der ændrer koden på vej ud - fx en replace.
Avatar billede madszeneli Nybegynder
20. februar 2010 - 14:19 #13
Mener du den actionfil, som sørger for at indholdet bliver gemt - eller hvad? Jeg aner ikke hvad replace er, eller hvor jeg finder det.
Avatar billede keysersoze Guru
20. februar 2010 - 14:29 #14
mest oplagt er at det sker når data udskrives på siden - men da der jo er frit valg for hvordan man integrerer fckeditor kan problemet ligge mange steder så uden mere info er det umuligt at give svaret.
Avatar billede madszeneli Nybegynder
20. februar 2010 - 15:16 #15
Du må meget gerne få adgang til mit webhotel, for at se hvor fejlen ligger... og hvad vil du have for det?
Avatar billede madszeneli Nybegynder
20. februar 2010 - 15:19 #16
YES! Jeg har fundet det... det var en "nl2br" efter "print" :D
Avatar billede keysersoze Guru
20. februar 2010 - 15:36 #17
se, havde vi vist at det var php kunne det have hjulpet lidt på det men bare det lykkedes. et svar fra mig så spm kan blive lukket.