Avatar billede ngr Praktikant
18. februar 2010 - 17:18 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Driver til scanner fungerer ikke

Har lige installeret en driver til min Epson Perfection 2450, men mår jeg i PhotoShop går I Filer --> Import --> Epson Twain kommer meldingen:

Could not open the Twain source. Make sure there is a valid source for your scanner in the TWAIN directory found in the Windows directory.

Og hvad det betyder, fatter jeg ikke. Men jeg kan se, at der netop er oprettet sådan et directory med en del filer i.

Hvad gør jeg så??
Avatar billede Slettet bruger
18. februar 2010 - 19:35 #1
er denne her

TWAIN 5 Driver v5.71A
Windows 7 32-bit Edition compatible

http://www.epson.com/cgi-bin/Store/support/supDetail.jsp?oid=14558&infoType=Downloads
Avatar billede ngr Praktikant
18. februar 2010 - 20:53 #2
Det var det vist ikke, men nu har jeg afinstalleret og brugt den, du foreslog, men jeg får stadig fejlmeldingen  :-(
Avatar billede ngr Praktikant
18. februar 2010 - 21:13 #3
Men så lige, at når extractoren går i gang, så står der bl.a 5.71A for Windows Vista 32
Avatar billede ngr Praktikant
18. februar 2010 - 21:37 #4
Men når jeg går ind i Hardware og enheder, så oplyser den guddødemig, at der ikke er installeret nogen driver!!!!
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2010 - 07:45 #5
Avatar billede ngr Praktikant
19. februar 2010 - 12:39 #7
Har ringet ril Epson, og de har lovet at maile mig en vejledning, som vist skal bruges inden jeg installerer driveren.
Vender tilbage, når jeg har prøvet det, men foreløbig skal du have 1000 tak for din indsats.
vh
Avatar billede ngr Praktikant
19. februar 2010 - 17:55 #8
Så kom jeg endelig - efter at have rykket - til at tale med en fra Epson DK.
Og det viser sig, at jeg har Windows 7 64 bit, så du må undskylde, at jeg bildte dig ind, at det var 32.
Og så fortæller han, at den har Epson ikke nogen driver til, og han kan ikke sige, hvornår der kommer noget - HVIS DER OVERHOVEDET KOMMER NOGEN!
Jeg siger så til ham, at det vel så vil sige, at jeg så ikke kan bruge min scanne mere. Jo, det kan du godt, svarer han - DU SKAL BARE HAVE EN ANDEN COMPUTER.
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2010 - 08:26 #9
ja så bliver man så forbandet men der er mange herinde der skriver om dit og dat med 64 bit win 7 - det er som regel om drivere

man er selvfoskyldt hvis man ikke tester den inden man køber
kan min pc køre 64 bit husk alt skal være tændt og her havde du fået svaret.

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows/downloads/upgrade-advisor

men må sige det er ikke så lidt sørgeligt at så stort et firma ikke har lavet driver til deres maskiner - huskede du at fortælle dem at så var der en anden mulighed at skifte mærke og at det ikke var forbruger venligt.
man kan bruge software i noget der hedder kompabilitet men ved ikke om du kan i 64 bit - tror faktisk ikke det vil virke på en printer. på alt i win 7 kan du højreklikke og gå i egenskaber og i kompabilitet og slå den over på f.esk vista eller hvad ved jeg
prøv at nærlæse lidt i deres brtingelser der må også stå noget hvor længe der er forpligtede til at levere software

du kunne også linke til det her og sende til deres support eller måske noget bedre manglende support
mit råd til dig send den samme email hver dag med rød (vigitg)
send den til deres chefer hvis du kan finde deres emal adresser man må da så formode at der er løbet så meget vand ud at der plads til lidt viden hos dem - - - PRES DEM.

DET ER IKKE GODT NOK EPSON
Avatar billede ngr Praktikant
20. februar 2010 - 13:46 #10
Men jeg anede ikke, at man på den måde kunne tjekke - og det er der vel heller ikke mange andre, der gør?
Da jeg fornylig købte pc'en, var den med Vista, men mod at betale ekspeditionsomkostninger på et par hundrede, kunne man opgradere til Windows 7, og jeg lagde ikke mærke til, om det var 32 eller 64 bits - også fordi jeg ikke ved, hvad forskellen er.
Men den pgl. supporter anbefalede mig at sende en klage til customer.service@epson.dk, og dem har jeg så sendt mailen i bunden af denne besked.
Desuden har jeg fortalt om oplevelsen her: http://www.trustpilot.dk/review/www.epson.dk
Desuden vil jeg skrive til PC World og prøve at finde frem til lignende internationale tidsskrifter.
Mvh

After I upgraded my computer to Windows 7 64 bits I could not find a driver for my Perfection 2450.
Finally, I contacted Epson Denmark, and they told me that a driver for this combination does not exist, and they cannot tell me when Epson will make one - if ever.
I think it is fantastic that you can buy an - expensive - scanner a reputable company only to find out some years later that you cannot use it anymore.
Therefore I intend to do all that I can to spread the information that if you buy scanners from Epson you should know that you can only expect to use it for a very limited time - and then take it to the dump.
Avatar billede ngr Praktikant
20. februar 2010 - 13:47 #11
Men er det et stort arbejde for dem at lave sådan en driver
Avatar billede ngr Praktikant
20. februar 2010 - 13:54 #12
Glemte noget: Jeg forstår slet ikke det, du skriver her:

man kan bruge software i noget der hedder kompabilitet men ved ikke om du kan i 64 bit - tror faktisk ikke det vil virke på en printer. på alt i win 7 kan du højreklikke og gå i egenskaber og i kompabilitet og slå den over på f.esk vista eller hvad ved jeg
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2010 - 14:14 #13
lad os tage et spil højre klik på exe filen - egenskaber-kompabilitet-og vælge styresystem

http://i45.tinypic.com/2duj7r8.jpg

det kan du gøre i næsten alt i win 7 32 bit men ved det ikke om 64 bit
Avatar billede ngr Praktikant
20. februar 2010 - 14:25 #14
Jeg er overhovedet ikke med.
Det er vel driveren, jeg skal gøre det ved, eller?
Og hvordan og med hvad finder jeg den og højreklikker på den?
Avatar billede Slettet bruger
20. februar 2010 - 14:35 #15
som jeg skrev jeg ved det ikke med 64 bit
jeg tror heller ikke driveren virker alligevel

prøvede lige på en driver jeg havde men det virker ikke
Avatar billede ngr Praktikant
20. februar 2010 - 14:45 #16
ok
Avatar billede snowman Nybegynder
04. marts 2010 - 08:17 #17
En lille mulighed, hent Virtual XP samt Virtual mode fra Microsoft, det er gratis, mugligt du kan installere din scanner derinde fra og få den til at virke, det virker med en af mine printere, der heller ikke vil køre i 64 bit
Avatar billede ngr Praktikant
10. marts 2010 - 09:55 #18
snowman:
Microsoft anbefaler at køre Microsoft® Hardware-Assisted Virtualization Detection Tool for at se, om min maskine kan køre Virtual XP, og det meddeler den, at maskinen ikke kan, shit.
Noget kunne vel tyde på, at det ville være en god idé at købe Windows 7 32 bit - eller?
Avatar billede snowman Nybegynder
10. marts 2010 - 12:57 #19
Helt enig, såfremt du ikke behøver mere end 4 Mb Ram som klares i 32 bit, kan jeg ikke se nogen grund til at køre 62 bit
Avatar billede ngr Praktikant
10. marts 2010 - 22:30 #20
Men såvidt jeg kan se er der forskellige slags 32 bits:
http://www.pricerunner.dk/pr/723-2549547/Software-Microsoft-operativsystemer/Microsoft-Windows-7-Home-Premium-Dansk-Anmeldelser#expertReview
- og jeg kan ikke gennemskue, hvad forskellen er...
Avatar billede snowman Nybegynder
11. marts 2010 - 02:26 #21
Et lille tip, hvis du vil købe Ultimate, køb den engelske version, når installeret går du bare på Windows Update og henter den danske sprogpakke, så er den helt dansk - billigere på denne måde
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2010 - 07:58 #22
var det ikke noget billigere at købe en anden printer????

jeg havde en cannon printer for nogen år siden jeg måtte smide ud af samme grund.
den med at købe den engelske ultmate version er god nok men du skal være klar over at den ikke bliver helt oversat overalt hvis du leder i den
du skal købe denne her på dansk og det er en fuld version selv om den hedder OEM
det er den alle køber i 32 bit fordi den er billigst

et eksempel

http://www.dataengros.dk/software/windows-7-32bit/product-997.htm

find den et sted den er billigere

m.v.h
Avatar billede snowman Nybegynder
11. marts 2010 - 10:08 #23
Selv følgelig er det meget billigere så held og lykke med det, mit problem var at jeg havde 2 printere der ikke kunne køre 64 bit
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2010 - 10:28 #24
du skulle nok lige kigge her

http://windows.microsoft.com/da-DK/windows7/products/compare?T1=tab20

ultimate versionen kan det hele men om det er den er det kun dig der ved

det er jp lidt svært at spå om fremtiden så tænk dig nøje om inden.

m.v.h
Avatar billede ngr Praktikant
11. marts 2010 - 11:14 #25
treatmenice: Men hvad skulle tale imod at købe den? Kan ikke få øje på noget i det pågældende link.
Avatar billede ngr Praktikant
11. marts 2010 - 11:22 #26
treatmenice: jeg er enormt glad for min scanner, selv om den efterhånden har nogle år på bagen, og en tilsvarende koster omkring 3.000, så 1.278 kr. er da en besparelse.
I øvrigt kan Windows da vist ikke findes billigere andre steder. De steder, jeg har kigget, koster den meget mere.
;Mvh
Avatar billede ngr Praktikant
11. marts 2010 - 11:26 #27
Er det ikke den samme, der koster 2.399 her?
Avatar billede Slettet bruger
11. marts 2010 - 13:35 #28
nu skal vi ikke gøre det sværere end det er.

du skal købe en OEM version
en OEM version som også er en fuld version men før i tiden var den bundet på pc hardware - der tror jeg ikke micrsosoft går så meget op i mere. de ligger mellem 12 og 1400,-
en OEM win 7 lægger man ind fra scrath altså som en ren installering

jeg købte selv sådan en og lagde ind fra scrath ok
hvis du er tilfreds med den pris køber du den bare her - det jeg mener er den kan måske købes billigere et andet sted.

m.v.h
Avatar billede ngr Praktikant
21. april 2010 - 23:21 #29
Købte en ny scanner  :-(