Avatar billede jakras Nybegynder
18. februar 2010 - 10:35 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

udfør javascript i url

Hej

Jeg har en side med en url som denne:

www.minside.dk/test/index.php

Er det muligt at tilføje et javascript i urlen så man kan linke til den "ønskede visning"

det javascript jeg gerne vil have inkluderet i urlen er:

java script:showContentDesc(58, 5, 'left')

siden viser som default ved load: java script:showContentDesc(58, 0, 'left')

Kan dette lade sig gøre?

På forhånd tak!

Jakob
Avatar billede firecow Nybegynder
18. februar 2010 - 10:47 #1
Javascripts kan ikke skrives i URLs desværre.

Men mon ikke der er andre måder du kan løse dit problem på.

Hvis du vil skrive en lidt mere detaljeret beskrivelse af hvad det er du prøver at gøre, så kan det være jeg kan komme med nogle gode tips.
Avatar billede jakras Nybegynder
18. februar 2010 - 10:55 #2
Hm øv

Jamen der fordi jeg har en række "links" i en venstre spalte på en side som ved klik loader noget indhold i højre spalte styret af det nævnte javascript.

Jeg kunne så godt tænke mig at man kunne linke til siden og så have vist præcis det indhold man ønsker. Den skal altså køre det javascript man ønsker når siden loades og ikke det som er default.
Avatar billede firecow Nybegynder
18. februar 2010 - 11:06 #3
Så du vil have nogle knapper, der skifter indhold i en anden spalte ??

Hvis det er tilfældet, så kan du bare bruge php require()..

Og så lave linkesene have hver deres URL.

<a href="www.minside.dk/test/index.php?page=site1"></a>
<a href="www.minside.dk/test/index.php?page=site2"></a>
<a href="www.minside.dk/test/index.php?page=site3"></a>
<a href="www.minside.dk/test/index.php?page=site4"></a>

<?php

if(page == "site1") {
  include("site1.php");
}else if(page == "site2")
  include("site2");
}

ovs ovs..

?>
Avatar billede jakras Nybegynder
18. februar 2010 - 11:13 #4
Tak, men problemet er at links listen i venstre side bliver automatisk genereret ud fra en række artikelsider gemt i en bestemt kategori. Der så disse artikekler der vises i højre side.

Det er lavet med sliptabs i joomla.

Men det ender nok desværre med at jeg må lave det på en anden måde....
Avatar billede majbom Novice
18. februar 2010 - 11:58 #5
http://www.eksperten.dk/spm/901732

har du prøvet mit sidste forslag?
Avatar billede jakras Nybegynder
18. februar 2010 - 12:29 #6
splazz > jeg fik en fejlmelding da jeg satte koden ind i body.

desuden har jeg heller ikke helt styr på det med filtrering af variabler.

men hvis du kan pensle det lidt mere ud er jeg da meget lydhør...
Avatar billede majbom Novice
18. februar 2010 - 19:44 #7
prøv med www.minside.dk/index.php/butikker?cont=58&just=left

og så echo $_GET['cont']." og ".$_GET['just'];
Avatar billede jakras Nybegynder
18. februar 2010 - 19:52 #8
jamen hvordan skulle det vælge det ønskede indhold? hvor er det tal der kommer efter 58, ?

og hvor skal echo..... hen?
Avatar billede majbom Novice
18. februar 2010 - 20:27 #9
prøv bare at echo det som jeg skrev et sted i din body og se om den skriver det ud når du kalder den url jeg skrev før, så tager vi den derfra...
Avatar billede jakras Nybegynder
18. februar 2010 - 21:20 #10
jamen det der echo bliver bare skrevet ud i toppen af siden
Avatar billede majbom Novice
18. februar 2010 - 21:42 #11
det skal være inde i et <?php ?> tag
Avatar billede majbom Novice
04. november 2010 - 13:22 #12
kom du videre?
Avatar billede jakras Nybegynder
04. november 2010 - 19:49 #13
fandt på noget andet...