Avatar billede r3g1uz Nybegynder
16. februar 2010 - 04:31 Der er 1 kommentar

Ønsker mig: field=field+$add (tal)

Hej med jer

Jeg har en MySQL database, hvor jeg gerne vil lave en update query, som opdaterer en celle med cellens værdi (som er et tal) lagt sammen med et andet tal.

F.eks.: Lad os sige min celle har værdien 8. Når jeg kører en en side, skal der lægges 400 til cellen, så cellen altså får værdien 12. Kommer man tilbage til siden igen, skal der lægges yderligere 4 til, så værdien bliver 16 osv.

Feltet skal altså hele tiden huske sin værdi, og så lægge den givne værdi til (som er fast, og som er 4 i mit eksempel).

Håber nogen kan hjælpe mig.

Lad mig høre, hvis jeg ikke forklarer mig godt nok.

På forhånd tak for hjælpen.
Avatar billede showsource Seniormester
16. februar 2010 - 04:54 #1
Nu antyder overksrift at du bruger php

$num = 4;
$sql = "UPDATE tabel SET feltnavn = feltnavn+".$num;
mysql_query($sql) or die (mysql_error());