Avatar billede blowfish Nybegynder
18. juli 2001 - 15:40 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

slet fra array

Jeg har et array med omkring 30 pladser i... jeg vil slette eller lavet stedet til \"\" hvor f.eks. der står Blowfish..

så tænker man jo at man bare ku bruge replace, men hvis der f.eks. står blowfish 2 må den IKKE slettes - KUN det ene sted hvor der står blowfish... get me?
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
18. juli 2001 - 15:42 #1
for i = 0 to Ubound(arraynavn)
if arraynavn(i) = \"Blowfish\" Then
arraynavn(i) = \"\"
End if
next
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
18. juli 2001 - 15:45 #2
moonduck:>

For Index = 0 To UBound(arraynavn)
  If arraynavn(Index) = \"Blowfish\" Then arraynavn(Index) = \"\"
Next

Man er vel ikke perfektionist for ingenting, vel ?
Avatar billede netsrac Praktikant
18. juli 2001 - 15:48 #3
tdaugaard >>

For Index = LBound(arraynavn) To UBound(arraynavn)
  If arraynavn(Index) = \"Blowfish\" Then arraynavn(Index) = \"\"
Next

Man er vel ikke perfektionist for ingenting, vel ?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
18. juli 2001 - 15:50 #4
netsrac:> LBound() er spild af tid når du kender lower bound i forvejen ..
Avatar billede netsrac Praktikant
18. juli 2001 - 15:51 #5
Hvem siger vi gør det ?
Avatar billede blowfish Nybegynder
18. juli 2001 - 15:53 #6
Oh *doh* :-) jeg troede man sku til at dim\'e den og sån så.... moonduck, du får altså pointene! *SS*
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
18. juli 2001 - 15:55 #7
netsrac:> INGEN ved deres fulde fem laver Dim arr(1 To 5) (eksempel) ...
Avatar billede netsrac Praktikant
18. juli 2001 - 15:59 #8
tdaugaard >> Det ved du da ikke. Det kunne man godt, lad os antage at vi har et array der repræsenterer en terning, pladser 1-6 bruges til at registrere hvor mange gange terningen er landet på den forskellige sider. Så slipper man for hele tiden at skulle trække en fra når man skal plusse i arrayet.
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
18. juli 2001 - 16:01 #9
netsrac:> lyder \"Blowfish\" som noget der er indholdet af et sådan terning array ? ;o)
Avatar billede netsrac Praktikant
18. juli 2001 - 16:05 #10
Hm..nej det gør det vel ikke, men det kunne det have været *G*
Avatar billede jakobandersen Nybegynder
18. juli 2001 - 16:07 #11
Det er under alle omstændigheder rart at få alle sider af en sag med..

<Advice geekname=\"Jakob\" geekmail=\"jta@advice.dk\"></Advice>