Avatar billede MesterErbs Nybegynder
10. februar 2010 - 13:38 Der er 7 kommentarer

Jquery problem

Hej Eksperter

Jeg har behov for hjælp til en "sikkert" simpel jquery function. Jeg har bare nybegynder i jquery.

I et sql kald har jeg en række options, som brugeren "onchange" gerne skulle få kastet direkte ned i et textarea. Dvs. at hver gang der bliver valgt noget, bliver det lagt til det øvrige indhold i boksen.

Hvordan gør jeg ved brug af jquery?

på forhånd tak.
Avatar billede agurken Nybegynder
10. februar 2010 - 14:50 #1
Må vi se den kode du har nu?
Avatar billede MesterErbs Nybegynder
10. februar 2010 - 14:59 #2
Jeg har ikke noget særligt men kunne forestille mig at det er noget i denne stil:

<script type="text/javascript">
val str = $('#iddropdown').attr('conditions');
</script>

<select class="submit"  size="1" onchange="val" name="conditions" id="iddropdown">
<option value="1">1</option>
<option value="2">2</option>
</select>

<textarea rows="10" name="andreaftaler" cols="58" id="edittabletext">

Jeg går lidt død på hvordan det hele hænger sammen.
Jeg har inkluderet jquery-1.4.1.js i toppen.
Avatar billede MesterErbs Nybegynder
11. februar 2010 - 13:35 #3
Har du mod på at hjælpe med denne her?
Avatar billede agurken Nybegynder
11. februar 2010 - 18:29 #4
Altså du vil value af den option du vælger ned i en textarea når du vælger den?
Avatar billede MesterErbs Nybegynder
12. februar 2010 - 09:08 #5
Lige præcis. Jeg vil også gerne have at når brugeren vælger flere optioner, så overskriver den ikke, men smider efter det andet i textarea.
Avatar billede agurken Nybegynder
13. februar 2010 - 00:07 #6
Er det sådan her du mener?

<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<title>Untitled Document</title>
<script type="text/javascript" src="jquery-1.4.1.min.js"></script>

<script type="text/javascript">
$(document).ready(function(){
  $("#Select").change(function(){
        var str = "";
        $("select option:selected").each(function () {
                str = $("#Text").text() + $(this).text() + " ";
              });

    $("#Text").text(str);
  });
</script>

</head>

<body>
<select id="Select">
<option value="1" selected="selected">1</option>
<option value="2">2</option>
<option value="3">3</option>
</select><br />
<textarea id="Text"></textarea><br />
</body>
</html>
Avatar billede MesterErbs Nybegynder
13. februar 2010 - 08:14 #7
Det er noget i stil med det, men har lidt svært ved at få den til at virke sådan som jeg gerne vil have det.
1) Jeg har behov for at have en onchange handler på selecten, noget i stil af: onChange="select(this.form)" eller noget!?
2) Det skal være muligt at vælge flere options ned i textarea.
3) Jeg skal endvidere hente indhold fra det selectede ind i textarea og ikke kun ID. Er det muligt?
Mange tak for hjælpen.