Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
10. februar 2010 - 12:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Definer Cookie filnavn

Kan man selv bestemme navnet på sin cookie??
Jeg har 2 login på min side (en til kunder, en til sælgere), men den laver kun 1 cookie, men med 2 entries.
Kan man lave 2 seperate cookies?

Her lidt kode for at forklare min spsm:

salesman_login.aspx:

Dim objCookie As New HttpCookie("CompanySalesman")
                objCookie("UserName") = MyDS.Tables(0).Rows(0).Item("Username")
                objCookie("UserID") = MyDS.Tables(0).Rows(0).Item("UserID")
                'objCookie("Dette_Er_En_String_Test") = "Dette er en string"
                objCookie("Oprettet") = Format(Now, "yyyyMMdd HHmmss")
                objCookie.Expires = Now.AddDays(1)
                Response.Cookies.Add(objCookie)

customer_login.aspx
Dim objCookie As New HttpCookie("CompanyCustomer")
                objCookie("UserName") = MyDS.Tables(0).Rows(0).Item("Username")
                objCookie("UserID") = MyDS.Tables(0).Rows(0).Item("UserID")
                'objCookie("Dette_Er_En_String_Test") = "Dette er en string"
                objCookie("Oprettet") = Format(Now, "yyyyMMdd HHmmss")
                objCookie.Expires = Now.AddDays(1)
                Response.Cookies.Add(objCookie)

Min Cookie ([mine initialer]@www.minside[2].txt):
CompanySalesman
UserName=[Sælgerens navn]&UserID=[tal]&Oprettet=20100210 121032
www.minside.com/
*
CompanyCustomer
UserName=[kundens navn]&UserID=[tal]&Oprettet=20100210 121127
www.minside.com/
*
Avatar billede kalp Novice
10. februar 2010 - 17:13 #1
Teknisk set er det jo ikke noget du behøver bekymre dig om.
Du vil fra din kode stadig blot se det, som én collection af cookies uanset hvor mange filer der ligger og flyder.

Det er din browser der nok skal slette de forskellige cookies i din éne fil du har pt.

Der er 2 cookies i det du viser - godt nok ikke som 2 fysiske filer på din harddisk - men 2 cookies det er det:)

Du kan f.eks prøve at lægge 2 dage til expire date på en af dem, så kan du se at det der tal vil ændre sig i din cookie.
Pt. er de ens.
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
11. februar 2010 - 08:54 #2
Det rent teksniske bag ved, har jeg efterfølgende forstået, det var derfor jeg prøvede med:
objCookie("Dette_Er_En_String_Test") = "Dette er en string"
:-)

Jeg var bare bange for at hvis jeg nu kom til st skrive den forkerte cookie i min kode og opdagede det for sent, at nogle brugere så fik adgang til nogen de ikke skulle :-)
Avatar billede kalp Novice
11. februar 2010 - 10:35 #3
En huske regel er at man ikke skal opbevare ting i en cookie, som andre ikke må se hvis den f.eks bliver hijacked.

Du bør evt. læse om sikkerhed med cookies:)

Passwords og lignende bør ikke opbevares i en cookie:)
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
07. april 2010 - 13:33 #4
Dette er vist en gammel svend jeg ikke fik afsluttet rigtig.

Det er kun min bruger id jeg opbevarer i cookien.

Jeg har dig et problem. Jeg skal bruge denne cookie på 2 forskellige domæner, men kan ikke få det til at virke.

Brugerne skal logge ind via www.minside1.dk - her bliver de redirected til www.minside2.dk, hvor userid skal hente fra cookie. Men cookie kan ikke læses her. Den kan kun læses hvis cookien blivere oprettet fra www.minside2.dk.

Er der nogen der kan forklare mig hvorfor?

Den eneste forskel er URL til slut (se neden for):

[Cookie navn]
UserName=[Navn]&UserID=[Tal]&Oprettet=20100407 132013
www.minside1.dk/
*

[Cookie navn]
UserName=[Navn]&UserID=[Tal]&Oprettet=20100407 132013
www.minside2.dk/
*
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
27. august 2010 - 11:12 #5
Jeg har givet opgaven videre til en kollega.
Lig et svar så jeg kan lukke
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
09. januar 2011 - 19:52 #6
Ingen svarede så jeg lukkede selv