Avatar billede don_q Nybegynder
10. februar 2010 - 09:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Google Analytics: modtage data

Hej Eksperter

Jeg har installeret google analytics på siden http://www.bistroen-kbh.dk. Efter at have haft et problem med siden har jeg ændret doc-type så siden bliver vist ens i alle browsere. Herefter har jeg ikke kunnet indsamle data for sitet på google analytics. Status derinde står stadig som: "Modtager data" men når man kigger på dataen, siger den blot 0 besøgende hver dag...

Har prøvet at implementere koden igen, men kan simpelthen ikke finde fejlen. Nogen ideer?

Har 3 andre sites som jeg overvåger som virker fint...
Avatar billede maniactor Nybegynder
10. februar 2010 - 09:59 #1
Prøv evt. at fjerne doctypen igen, bare lige for at teste (gør det evt. på en ikke synlig side).

Medmindre der selvfølgelig reelt ikke er nogle besøgende, men det går jeg ikke ud fra.
Prøv også at kigge den officielle hjælp lidt igennem, og se om der skulle stå noget om det: http://www.google.com/support/analytics/bin/topic.py?hl=da&topic=10978
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
10. februar 2010 - 17:27 #2
Holdt lige din google kode op mod en af mine sider som har samme doctype som du bruger

hvad lige springer mig i øjnene er at dit googlescript bruger CDATA

<script type="text/javascript"><![CDATA[
    var gaJsHost = (("https:" == document.location.protocol) ? "https://ssl." : "http://www.");
    document.write(unescape("%3Cscript src='" + gaJsHost + "google-analytics.com/ga.js' type='text/javascript'%3E%3C/script%3E"));
]]></script>
<script type="text/javascript"><![CDATA[
    try {
    var pageTracker = _gat._getTracker("UA-10988257-4");
    pageTracker._trackPageview();
    } catch(err) {}
]]></script>

På min side med samme doctype køre googlescriptet uden CDATA .. prøv evnt at fjerne det fra dit script
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
10. februar 2010 - 17:46 #3
Og så ville det nok være en god ide at ryde lidt op i koderne (og evnt lige chekke dem i w3c)

Koder som dette giver ikke meget mening ;-)
            <address><strong><strong><strong><strong><strong><em><em><em><em><em><em><em><em><em><em><em>
                <address><strong><em><em><em><strong><em><em><strong><em><strong><em><strong><em><em><em><em><em><em><em><em><em><em><em><em><em><em><em><em><em><em>
                    <address><strong><em><em><em><em><em><em><strong><em><em><em><em><strong><em><em><strong><em><em><strong><em><em><em><em><em><em><em><em><em><em><em><em><em><em><em>Se<a title="F&#xF8;devarestyrelsens smiley rapport for Bistroen KBH" href="http://www.findsmiley.dk/da-DK/Searching/DetailsView.htm?virk=110829022" target="_blank"> </a><a title="F&#xF8;devarestyrelsens smiley rapport for Bistroen KBH" href="http://www.findsmiley.dk/da-DK/Searching/DetailsView.htm?virk=110829022" target="_blank">Fødevarestyrelsens smiley-rapport</a> af Bistroen KBH.<br />
                        <br />
                        </em></em></em></em></em></em></em></em></em></em></em></em></em></em></em></strong></em></em></strong></em></em></strong></em></em></em></em></strong></em></em></em></em></em></em></strong>
                    </address>
                    </em></em></em></em></em></em></em></em></em></em></em></em></em></em></em></em></em></em></strong></em></strong></em></strong></em></em></strong></em></em></em></strong>
                </address>
                </em></em></em></em></em></em></em></em></em></em></em></strong></strong></strong></strong></strong>
            </address>
Avatar billede don_q Nybegynder
11. februar 2010 - 17:16 #4
Ja sorry for den rodede kode... Men siden bliver styret af et CMS-system hvilket jeg ikke har lavet.

Kan se at når jeg ændrer doc-type til HTML transitional, så genererer sitet ikke <![CDATA[... Men hvis jeg har slået XHTML transitional til indsætter den af en eller anden underlig grund: <![CDATA[ tags...

Hmm.. Problemet er at siden ikke bliver centreret i iE med HTML transitional...
Avatar billede don_q Nybegynder
15. februar 2010 - 11:08 #5
Har fået det til at virke! Ændrede doc-typen! Underligt at den satter det der CDATA ind. Bruger HTML Strict nu, og det fungerer.. Vil du have point?
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
15. februar 2010 - 20:01 #6
Er faktisk korekt at den sætter CDATA ind

i html bruger(/brugte) man
<script type="text/javascript"><!--
...
--></script>

og i xhtml bruger man(bør man bruge)
<script type="text/javascript"><![CDATA[
...
]]></script>

Brugen af <!-- og <![CDATA[ går ud på at differencere/gemme indholdet for rendering/validering som en del af selve siden

(<!-- --> kan også bruges i XHTML men af helt andre årsager)

Læs evnt mere her: http://javascript.about.com/library/blxhtml.htm

200 point er måske lige i overkanten ... tag lidt af dem selv...*S*
Avatar billede jesper-moeller Nybegynder
15. februar 2010 - 20:02 #7