Avatar billede Damkjer38 Nybegynder
09. februar 2010 - 18:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

table problemer , expert hjælp mangles

Hejsa :)

Er igang med at lave noget hjemmeside haløj til en side vi har gang i på det kursus jeg er på for tiden.

den side jeg har problemer med skal bruges af folk til at indtaste, oplysninger som så skal kunne gemmes enten som en html fil eller noget andet som en database kan hente direkte fra

men har oploaded den her

http://www.dad-guild.dk/test.htm

Har bøvlet hele dagen med at få teksten
"4 Hurtige om mig:"
og
"3 frække om mig" til at stå inde på midten oven over det text felter

hver gang jeg endelig får dem derind rykker den alle felterne væk.

Tvivler nu også på at den form virker, men det er en anden sag.

vores webmaster på kursus vil ha så alle kursister kan indtaster
oplysninger via den her, og så de gemmes på en måde han kan hente dem frem med via en database, eller den blir gemt som html fil.

nogen som bare har en masse forstand på det ?
eller bare hjælpe med at flytte teksten ind på plads.
Er så tæt på at opgive det skidt

på forhånd tak :)
Avatar billede rix Praktikant
09. februar 2010 - 19:42 #1
det kan du vel med <p align="center"> et eller andet </align></p> mener jeg prøv og se om det virker
Avatar billede Damkjer38 Nybegynder
09. februar 2010 - 21:03 #2
Hej :)

synes jeg har prøvet, lige meget hvor jeg sætter den ,går det galt.
kan få den til at flytte teksten rigtig nok, men så flytter den de 3 tekst bokse helt ud til den ene side
Avatar billede rix Praktikant
09. februar 2010 - 21:13 #3
hvad jeg kan se på din sides kildekode er navnet sådan her
<table>
<tr>
<td>Navn:</td>
<td>
<input type="text" name="Name" value="" maxlength="150" />
</td>
</tr>
<tr>
<td>Tlf:</td>
<td>
<input type="text" name="Name" value="" maxlength="150" />
</td>
</tr>
<tr><td>Email:</td>

<td>
<input type="text" name="Name" value="" maxlength="150" />
</td>
</tr>
<tr><td>4 Hurtige om mig:</td>
<td>
<br/>
<textarea rows="1" cols="17" name="comments"></textarea><textarea rows="1" cols="17" name="comments"></textarea><textarea rows="1" cols="17" name="comments"></textarea><textarea rows="1" cols="17" name="comments"></textarea>

</td>
</tr>
<tr><td>3 Frække om mig:<br/><br/><br/>
<br/>
<br/></td>
<td>
<br/>
<textarea rows="5" cols="20" name="comments"></textarea><textarea rows="5" cols="20" name="comments"></textarea><textarea rows="5" cols="20" name="comments"></textarea>

</td>
</tr>
<tr><td> </td>
<td>
<input type="submit" value="Submit" />
</td>
</tr>
</table>
og det ville sige at dit tekst er en del af din <tabel> hvis det var mig så ville jeg gøre sådan her
<table>
<p align="center">Navn:</align></p>
<tr>
hele vejen ned for så går din tekst ikke ind i tabelen hvis du ønsker at have den farvet kan du jo bare gøre det
er ikke sikker men mener det burde lykkes hvis du gøre på den måde er ikke så meget ind i tabel
Avatar billede Damkjer38 Nybegynder
09. februar 2010 - 22:21 #4
Den driller dog stadig :)
Men vil lige prøve og tjekke nettet igennem og se om der ikke findes en bedre form til det her.
For synes ikke den er nem og rette i da det er rigtig som du siger at det hele er i samme table.

men tak alligevel for bøvlet :)
smider lige nogle point efter dig
Avatar billede zips Juniormester
09. februar 2010 - 22:55 #5
Måske dette kan hjælpe dig på vej

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html><head>

<title>Exp test</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=UTF-8">
<style type="text/css">
body {
    background-color: #250E06;
    font-family: Verdana;
    font-size: 10pt;
    color: #DF7D25;
    }
.midt {
    text-align:center;
    }
</style>
</head><body>
<form action="/html/tags/html_form_tag_action.cfm" method="get">
<table>
<tr>
<td>Navn:</td>
<td><input type="text" name="Name" value="" maxlength="150"></td>
</tr>
<tr>
<td>Tlf:</td>
<td><input type="text" name="Name" value="" maxlength="150"></td>
</tr>
<tr><td>Email:</td>
<td><input type="text" name="Name" value="" maxlength="150"></td>
</tr>
<tr><td colspan="2" class="midt">4 Hurtige om mig:</td></tr>
<tr><td></td><td>
<textarea rows="1" cols="17" name="comments"></textarea>
</td></tr>
<tr><td colspan="2" class="midt">3 Frække om mig:</td></tr>
<tr><td></td><td>
<textarea rows="5" cols="20" name="comments"></textarea>
</td></tr>
<tr><td></td>
<td>
<input type="submit" value="Submit">
</td>
</tr>
</table></form>

</body>
</html>
Avatar billede Damkjer38 Nybegynder
09. februar 2010 - 23:45 #6
Det var lige netop sådan den skulle være :)

Så blev min dag da lige reddet  hehe
Avatar billede Damkjer38 Nybegynder
10. februar 2010 - 00:48 #7
Har lige smidt det nye op du var så flink og lave.
Addede en linje mere

http://www.dad-guild.dk/test.htm

og nej det er ikke noget perverst LOL
Det er en form vi skal bruge til noget job side som os kursister
skal lave.

2 små problemer.
den ene må ham der står for siden selv finde ud af, nemlig hvordan den poster rigtig, det har jeg nemlig overhovedet ikke styr på.

den anden er den text jeg har smidt på
Jeg tænder på: .. Tidligere stillinger: ..... Så ta mig fordi:

ved ikke lige hvordan jeg får dem til at stå over hver sin boks uden alle de ...... jeg har brugt for at adskille texten.
men det er en detalje, så ikke livsnødvendig og rette nu hvis
det er for bøvlet.

en skam jeg fik givet alle point væk, for du fortjener en masse point for din hjælp
Avatar billede zips Juniormester
10. februar 2010 - 01:15 #8
Her er en mulighed, jeg har sat rød border på så du kan se alle celler, du kan bare slette den oppe i css

<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN"
    "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html><head>
<title>Exp test</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<style type="text/css">
body {
    background-color: #250E06;
    font-family: Verdana;
    font-size: 10pt;
    color: #DF7D25;
    }
.midt {
    text-align:center;
    }
td {border: 1px solid red;}
</style>
</head><body>
<form action="/html/tags/html_form_tag_action.cfm" method="get">
<table>
<tr>
<td>Navn:</td>
<td colspan="3"><input type="text" name="Name" value="" maxlength="150"></td>
</tr>
<tr>
<td>Tlf:</td>
<td colspan="3"><input type="text" name="Name" value="" maxlength="150"></td>
</tr>
<tr><td>Email:</td>
<td colspan="3"><input type="text" name="Name" value="" maxlength="150"></td>
</tr>
<tr><td colspan="4" class="midt">4 Hurtige om mig:</td></tr>
<tr><td></td><td colspan="3">
<textarea rows="1" cols="17" name="comments"></textarea>
</td></tr>
<tr><td colspan="4" class="midt">3 Frække om mig:</td></tr>
<tr class="midt"><td>&nbsp;</td><td>Jeg tænder på:</td><td>Tidligere stillinger:</td><td>Så ta mig fordi:</td></tr>
<tr><td></td><td>
<textarea rows="5" cols="20" name="comments"></textarea></td><td>
<textarea rows="5" cols="20" name="comments"></textarea>
</td></tr>
<tr><td></td>
<td colspan="3"><input type="submit" value="Submit"></td>
</tr>
</table></form>
</body>
</html>

Point gør ikke så meget blot du beholder doctype på siden, gider ikke alt det invalid kode...
Avatar billede Damkjer38 Nybegynder
10. februar 2010 - 08:49 #9
Jeg takker så mange gange :)
Det er lige som jeg ville ha det.

http://www.dad-guild.dk/test.htm

Er dog lige mødt ind på kursus ,og efter at ha diskuteret det skal det nu laves i CGI scritpt.
Han ville ha det så den kunne gennerere en html fil eller i den stil.

Så det er mere eller mindre spilt arbejde med den her form.

men tak alligevel for bøvlet med det