Avatar billede mhaahr2 Nybegynder
09. februar 2010 - 13:44 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Eksekvere program

Jeg sidder lige og leger lidt med C#... Jeg forsøger at kalde et eksternt program, men jeg har brug for at have et sæt anførselstegn (") med i mine argumenter... Hvordan?

Process proc = new Process();
  proc.StartInfo.Arguments = @"/C ipconfig /all";
  proc.StartInfo.FileName = @"C:\windows\system32\cmd.exe";
  proc.Start();

Hvis proc.StartInfo.Arguments nu skulle være ("D:\Backups\" "D:\TapeSys1" "TapeRec2") uden () men med anførselstegn... Hvad hulen gør man så?
Avatar billede Syska Mester
09. februar 2010 - 13:58 #1
Du skal escape dine \" sådan ...

string s = "\"hej med dig\"";

mvh
Avatar billede danielbahl Nybegynder
09. februar 2010 - 14:07 #2
Korrekt som Buzzzz også nævner, skal du escape dine "-tegn, et eksempel:
proc.StartInfo.Arguments = @"(\"D:\Backups\\" \"D:\TapeSys1\" \"TapeRec2\")";

Daniel Bahl
http://pcpro.dk
Avatar billede mhaahr2 Nybegynder
09. februar 2010 - 14:09 #3
Cool, tak.
Buzzzz kom med et svar,
Avatar billede Syska Mester
09. februar 2010 - 14:56 #4
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
09. februar 2010 - 14:57 #5
Der er to maader.

Uden @:

"C:\\bla bla\\foobar.exe \"dette er en test\""

Med @:

@"C:\bla bla\foobar.exe ""dette er en test"""

Det er naturligvis lidt smag og behag, men jeg finder det sidste nemmere at laese.
Avatar billede Syska Mester
09. februar 2010 - 15:01 #6
Manden med de ekstra guldkorn ...

Giver dig ret ... den sidste er faktisk smart, den vil jeg lige skrive mig bag øret :-)

mvh