Avatar billede maydk Nybegynder
18. juli 2001 - 13:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

JavaScript data gennem ASP ind i Access Database

Hejsa
Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan man får info fra et JavaScript ind i en database? Gerne med eksempel. (Skal JavaScriptet embeddes eller inkluderes i ASP-filen eller hva\'?????)

På forhånd Tusind TAK!!!!

mvh. May
Avatar billede dodger Nybegynder
18. juli 2001 - 13:36 #1
Er det resultat af en javascript function du vil have lagt i en database eller hvad. Hvis det er kan du jo evt få javasrcipt til at redirecte til en asp side, hvor resultatet står i querystringen:

location.redirect \"gemResultat.asp?res=\" + funktionsResultat

Herefter læser asp siden variablen Request(\"res\") ind i databasen...
Avatar billede maydk Nybegynder
18. juli 2001 - 13:51 #2
Der er en hel del variabler fra js der skal ind i ASP\'en. Kan jeg få flere forskellige ord med på denne måde?
Avatar billede dodger Nybegynder
18. juli 2001 - 14:19 #3
ja sagtens...
Du gør bare som følger:

location.redirect \"gemResultat.asp?res=1\" + funktionsResultat1 + \"&res2=\" + funktionsResultat2 ... etc (så mange du vil dog max 2000 tegn i alt ca.)

Du læser dem så med Request(\"res1\") og Request(\"res2\") etc.

Avatar billede dodger Nybegynder
18. juli 2001 - 14:20 #4
undskyld sådan... (1 tallet flyttet):

location.redirect \"gemResultat.asp?res1=\" + funktionsResultat1 + \"&res2=\" + funktionsResultat2 ... etc (så mange du vil dog max 2000 tegn i alt ca.)