Avatar billede Messi1993 Nybegynder
06. februar 2010 - 02:13 Der er 1 kommentar

Hjælp til sony vegas 9

Er der nogle der ved hvordan man fjerner baggrunden fra en video i sony vegas 9 eller et andet video program så man kun har selve personen(erne) altså så man fjerner f. eks alle trærer osv. så baggrunden f. eks bare bliver hvid. F. eks som der er gjort her http://www.zarias.com/posts/Steph.jpg altså i mit tilfælde skal det bare være på en video.

Og f. eks putter en anden baggrund ind f. eks et Barcelona eller Real Madrid logo.
Avatar billede Handy-PC Nybegynder
06. februar 2010 - 10:07 #1
Det klart nemmeste er selvfølgelig at få optaget videoen på en bluescreen, så du bare kan få Vegas til at gøre alt blåt gennemsigtigt, men jeg antager at du ikke har muligheden for dette.

Det du kan gøre er at klikke på "pan/crop" toolet, derinde har du mulighed for at plotte keypoints ind, rundt omkring den person, dette kan du så tilpasse med keyframes.

Hvis det er en person i bevægelse er det nok nødvendigt at du opdatere dine keypoints for hver frame, så det er med at have tålmodighed, da det tager LANG tid.

Du kan tjekke denne tutorial: http://www.sundancemediagroup.com/tutorials/pan-crop.htm

Den viser meget simpelt hvordan du skære et billede til og tilføjer keyframes, det du bare skal gøre er at bruge endnu flere keypoints så du kan tilpasse afskæringen fuldstændigt til den person du vil skære ud.

Når dette er gjort så kan du lægge en video ind på et videospor UNDER din video med personen, dermed får du den baggrund du efterspørger.

Beklager hvis min forklaring er lidt diffus, det er nogle år siden jeg sad og brugte Vegas 7 :P Det var i hverfald sådan jeg gjorde når jeg ikke havde en solid baggrund jeg bare kunne fjerne vha. at gøre farven gennemsigtig.