Avatar billede zekedk Novice
04. februar 2010 - 22:18 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

<input> value

Hejsa :)

Har lige fået hjælp til denne linje

<input name="mypassword" type="text" id="mypassword" size="10" value="Password" onfocus="if(this.value == this.defaultValue) { this.value=''}" onblur="if(this.value == '') { this.value=this.defaultValue}" />

Nu har jeg så bare fået et andet problem. Nu står der password i feltet, og det forsvinder som det skal. Men når jeg så ændrer type="text" til type="password" så kommer password i feltet til og stå med prikker, som når man intaster et password.

Kan man ikk få det til og stå password deri, og når man så intaster sit password så blir det med de prikker?

Morten
Avatar billede kammeyer Nybegynder
05. februar 2010 - 01:15 #1
Når typen ændres til password, så skal den have præcis den funktionalitet.

Blot en tanke ...
Du laver et baggrundsbillede på inputfeltet, hvor der står med svag skrift, at der skal indtastes password.

Du kan også lave javascripts der tager hensyn til indhold i feltet, og hvis der er indhold, så ændres baggrunden til hvid, men hvis feltet er tomt, så vises baggrundsbilledet med teksten "password".
Avatar billede a2p-dk Nybegynder
06. februar 2010 - 21:13 #2
Dette lille script vil kunne gøre det:

<input name="mypassword" style="display:none;" type="password" id="mypassword" size="10" onblur="hp(false)" />
<input type="text" id="mypassword_w" size="10" value="Password" onfocus="hp(true)" />

<script type="text/javascript">
function hp(t) {
    e = document.getElementById("mypassword");
    ew = document.getElementById("mypassword_w");
    if (t==true) {
        e.style.display="block";
        e.focus();
        ew.style.display="none";
    } else {
        if((e.value==ew.defaultValue)||(e.value=="")){
            ew.style.display="block";
            e.style.display="none";
            e.value="";
        }
</script>

Så skal du bare sikre dig at ingen har kodeordet Password, for så vil de ikke kunne logge ind.
Avatar billede a2p-dk Nybegynder
06. februar 2010 - 21:17 #3
men som du kan se er der blevet lavet et til input felt med typen text . Så skiftes de til at blive vist når man får focus og blur. Men kun hvis password typen har value "" eller "Password"
Avatar billede zekedk Novice
08. februar 2010 - 15:37 #4
Det er sku super... :) Tak for hjælpen :)