Avatar billede buzz Nybegynder
18. juli 2001 - 10:00 Der er 8 kommentarer

Hente data fra Oracle vha. asp/vbscript

Hvordan henter jeg data fra en Oracle database ved hjælp af en ASP fil. Som i kan se afnedenstående er jeg Microsoft mand, men nu har jeg brug for at hente data fra en Oracle database – og spørgsmålet er hvordan går jeg. Client software fra Oracle er installeret og jeg har lavet en ODBC forbindelse.

Hvis det var til en Microsoft SQL database ville koden se sådan ud.

<%
strSQL = \"SELECT * FROM V_KARRIERE\"
set Conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Conn.Open \"Driver={SQL Server};Server=[server];Uid=[user id];pwd=[password];database=[database navn]\"
Conn.Open \"[odbc navn]\"
set rs = Conn.execute (strSQL)

Do While Not rs

Response.Write rs(“[data felt]”)

rs.movenext
loop

Conn.close
%>

Kan nogen hjælpe med hvordan den ser ud når det er Oracle.

Venlig hilsen
Buzz
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2001 - 10:07 #1
Avatar billede Slettet bruger
18. juli 2001 - 10:09 #2
Avatar billede senj Nybegynder
18. juli 2001 - 10:46 #3
Sådan connecter jeg via JSP godt nok, men ideen er jo den samme!

Class.forName(\"oracle.jdbc.driver.OracleDriver\");
String url = \"jdbc:oracle:thin:@etna.novo.dk:1520:lm_t\";
connection = DriverManager.getConnection(url,\"lm\",\"lm\");
statement = connection.createStatement();

/senj
Avatar billede buzz Nybegynder
18. juli 2001 - 11:14 #4
Tak for hjælpen.... jeg har i mellemtiden fundet ud af at den server jeg skal lave en forbindelse til ikke svarer som den skal. Derfor har jeg ikke p.t. mulighed for at teste og blive klogere.

Jeg vender tilbage hurtigst muligt, med response.

/Buzz
Avatar billede avnes Nybegynder
13. august 2001 - 14:24 #5
ODBC:
<%
    Set conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
    conn.open \"tns_alias\",\"username\",\"password\"
    Set Session(\"name_conn\") = conn
%>

eller oledb:
<%
Set conn = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
Strconn=\"Provider=OraOLEDB.Oracle;User ID=username;Password=password;Data Source=tns_alias;\"
conn.open Strconn
%>

Avatar billede coderdk Praktikant
31. august 2001 - 03:10 #6
se hvad avnes skrev - for at bruge ODBC skal du have SQL*Net installeret ved ikke lige med OLEdb
Avatar billede coderdk Praktikant
31. august 2001 - 03:11 #7
Hmm ok, du skal bare have MDAC2 (rimeligt standard) - se en overraskende god side fra Microsoft:

  http://support.microsoft.com/support/kb/articles/q193/2/25.asp

=) Lars
Avatar billede qualjyn Nybegynder
26. juli 2005 - 10:20 #8
Skal vi ikke have lukket spørgsmålet? :))