Avatar billede celfa Nybegynder
03. februar 2010 - 12:22 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Overføre $mappe fra index.php til upload.php

Hej

Jeg har en index.php med følgende kode:
<head>
<?php

    if(isset($_POST['changeSite'])) {

        $upload_adresse = $_POST['menupunkt'].'/';

        $mappe = $_POST['menupunkt'];

    } elseif(isset($_GET['menupunkt'])) {

        $mappe = $_GET['menupunkt'];

    } else {

        $mappe = "Ferieplan";

    }

?>

</head>
<body>
    <form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']?>" method="post">

        Vælg menupunkt:

        <select name="menupunkt">

        <?php $mapper = Array("Ferieplan", "Møder", "Sikkerhedsudvalg");

            for($i = 0; $i < count($mapper); $i++) {

                echo "<option value='".$mapper[$i]."'";

                if($mappe==$mapper[$i])

                    echo " selected='selected'";

                echo ">".$mapper[$i]."</option>";

            } ?>

        </select>

        <input type="submit" name="changeSite" value="Go" />

    </form

<form action="./upload1.php" method="post" enctype="multipart/form-data">
  <p>
      <label for="file">Vælg en fil:</label> <input type="file" name="userfile" id="file"> <br />
      <button>Upload Fil</button>
  <p>
</form>

</body>

Den værdi som $mappe får an efter hvilken der bliver valgt i dropdown menuen, ville jeg gerne have overført til min side upload1.php.

Er sikker bare mig der stener, men hvordan gør jeg lige det nemmest? Skal bruge den til at angive hvilken mappe den skal uploade i.

Skal være sådan jeg kan sige på upload1.php:
$upload_path = $mappe

Håber i forstår.
Avatar billede anderskm Nybegynder
03. februar 2010 - 13:53 #1
Du kan gøre det på to måder. Enten ved hjælp af get eller post.

Get:
I din sidste form skal du sætte ændre action="./upload1.php" til action="./upload1.php?mappe=<? echo($mappe); ?>"
Derefter vil du i din upload1.php fil kunne hente $mappe med $_GET['mappe']

Post:
Inden i din sidste form skal du lave et input felt af typen hidden. Feltet er derved skjut for brugeren.
<input type="hidden" name="mappe" value="<? echo($mappe); ?>">
Du vil derefter kunne hente $mappe ved at kalde $_POST['mappe'] fra din upload1.php

Håber det hjalp :-)
Avatar billede celfa Nybegynder
03. februar 2010 - 16:46 #2
Takker mange gange.. Havde prøvet med GET og POSt, men havde byttet rundt på dem - nok derfor det ikke virkede..

men smid et svar ;)
Avatar billede anderskm Nybegynder
03. februar 2010 - 18:47 #3
Det var så lidt. Det er altid rart at kunne hjælpe :-)