Avatar billede JesperKPedersen Nybegynder
29. januar 2010 - 15:25 Der er 1 løsning

Kartoteksreferencer imellem kartoteker

I forbindelse med vores brug af C5 V4.2 (SQL server backend) har jeg brug for lidt tilretninger.

Ved registrering af indkommende varer skal jeg kunne tilføje 2 stykker data til varesporings kartoteket (InvenItemTrack)

1. Udløbsdato
2. Certifikat type

Certifikat typen skal hentes fra en tabel (kartotek) jeg har oprettet ved navn CertTable - felt navn CertType str 40
CertTable ligger i Applikationsgruppen 0 (Grundmodul).

Jeg har tilføjet to felter til InvenItemTrack
ExpDate  date
CertType  str 40
  ReferenceKartotek: CertTable
  ReferenceFelt: CertType

Jeg har udfyldt tabellen CertTable med værdier jeg skal kunne lægge ind i InvenItemTrack.CertType feltet - dernæst tilføjet feltet til InvenItemTrack formen.

Jeg kan nu gå ind og lægge ExpDate ind som ønsket via Lager->Kartotek->Varesporing

Men når jeg går ind i Lager-Kartotek->Varesporing og forsøger at ændre/vælge tekst i feltet CertType får jeg fejlen :

  Elementet: CertType findes ikke

Nogen ideer om hvad der går galt?

Hvis jeg f.eks. har fortrudt tilføjelsen af et felt til et kartotek - hvordan kan det så fjernes igen?

På forhånd tak
  JesperKP
Avatar billede janborup Praktikant
31. januar 2010 - 23:05 #1
Hej Jesper
Det må blive et kort svar.
Under LST/Opret - vælger du tabellen CertTable og opretter et list billede med navnet CertType, med de felter du ønsker så er den vidt på plads.
Det samme kan du faktisk gøre med Forms.
Mvh. Jan