Avatar billede mickni33 Nybegynder
28. januar 2010 - 11:45 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

update af web.config med WIX

Ved ikke hvor jeg skal oprette dette spørgsmål henne, men nu kommer det her...

Jeg bruger wix til at lave .msi pakke..

jeg har lavet en dialogbox med et textfelt hvor man skal skrive sit brugernavn..

dette brugernavn skal så updates i min webconfig så den kommer til at se sådan ud:

<appSettings>
    <add key="Username" value="MitIndtastetbrugernavn"/>
</appSettings

problemet er at value bliver tom når jeg så kigger i web.config efter min installation.

Min user dialog ser sådan ud:

<Control Id="UserName" Type="Text" X="45" Y="120" Width="100" Height="15" TabSkip="no" Text="&amp;Brugernavn:" />
        <Control Id="UserNameEdit" Type="Edit" X="45" Y="135" Width="220" Height="18" Property="Username" Text="[USERNAME]" />
--------------------------------------------------------------------

Mit tag ser sådan ud:

<util:XmlFile Id="AppSettingsKeyAttribute" Action="setValue" File="[INSTALLATIONPATH]Web.config" ElementPath="/configuration/appSettings/add" Name="key" Value="Username" Sequence="2" />
        <util:XmlFile Id="AppSettingsValueAttribute" Action="setValue" File="[INSTALLATIONPATH]Web.config" ElementPath="/configuration/appSettings/add" Name="value" Value="[USERNAME]" Sequence="3" />

hvis jeg hardcoder Value="[USERNAME]" til Value="test" så virker det fint nok
Avatar billede bvli Praktikant
28. januar 2010 - 12:25 #1
Men tror du så ikke at XmlFile bliver kørt før dialogboksen får sat variablen?

Hva' siger Orca?
Avatar billede mickni33 Nybegynder
28. januar 2010 - 12:31 #2
nix har fundet ud af det ?

hvorfor finder man altid selv ud af det når man lige har oprettet et spørgsmål :-)

Nu har jeg siddet i to dage for at finde ud af det..

vender lige tilbage senere
Avatar billede mickni33 Nybegynder
05. februar 2010 - 16:29 #3
<!-- henter den tekst jeg skal indsætte ind fra en include fil -->
<Property Secure="yes" Id="MINTEXT"><![CDATA[$(var.min.txt)]]></Property>

<!-- min property er nu variable -->
<util:XmlFile Id="AppSettingsValueAttribute" Action="setValue" File="[INSTALLATIONPATH]Web.config" ElementPath="/configuration/appSettings/add" Name="value" Value="[MINTEXT]" Sequence="3" />

<!-- I min UI del indsætter jeg så property ID ind property -->

<Control Id="EditBoxTest" Type="Edit" X="40" Y="80" Width="200" Height="20" Property="MINTEXT"  />