Avatar billede Maylind Nybegynder
27. januar 2010 - 08:56 Der er 8 kommentarer

hvad gør denne sætning?

Hejsa.

Kan nogen foreklare mig hvad denne sætning gør og hvad der menes med &&

if (isset($_POST['search']) && !empty($_POST['search'])) {
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2010 - 09:05 #1
if (isset($_POST['search']) - Hvis brugeren har indsendt en formular med et felt ved navn "search"
&& - Og...
!empty($_POST['search'])) { - Brugeren har indtastet noget i feltet
Avatar billede nyhuus Nybegynder
27. januar 2010 - 12:49 #2
Jeg vil nok mere sige at (isset($_POST['search'] tjekker den givne variabel er blevet sat, og i dette tilfælde er det jo så et post felt, så ja det tjekker om den er blevet sendt

og den !empty tjekker om variabel indeholder noget
Avatar billede Slettet bruger
27. januar 2010 - 20:15 #3
#2, og forskellen fra det jeg skrev er?
Avatar billede nyhuus Nybegynder
27. januar 2010 - 20:22 #4
Intet andet end jeg sagde at isset tjekker om variablen er sat, i forhold til om der bliver sendt en form. så det er såmen ikke så meget
Avatar billede showsource Seniormester
04. februar 2010 - 07:58 #5
og så skal der vel lige tilføjes at empty() er sand selvom det kun er mellemrum.
Så en bedre måde at tjekke på indhold på er:

if(isset($_POST["search"]) && trim($_POST["search"]) !="") {
Avatar billede the_guru Nybegynder
09. februar 2012 - 23:39 #6
&& betyder i din if-sætning.... så ganske kort:
hvis search og search ikke tom
Avatar billede net-base.dk Nybegynder
27. februar 2012 - 12:03 #7
@showsource

Så ville jeg nok skrive.

!empty(trim($_POST["search"]))

Det ser lidt pænere ud :) end at sammenligne med ingen ting :D
Avatar billede showsource Seniormester
28. februar 2012 - 17:35 #8
Har du prøvet den kode, net-base !