Avatar billede MrLund Nybegynder
26. januar 2010 - 18:31 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

tag dele ud af streng

streng = "Assistent Brugernavn 6 timer, 31 minutter, 53 sekunder 508"

jeg har denne streng, hvor jeg skal have hevet 2 ting ud derfra.

Det ene er "Brugernavn" og det andet er "508"

Dvs, assistent, timer, minutter og sekunder skal jeg ikke bruge.

Hvordan klarer jeg dette nemmest?

Bemærk at strengen er vilkårlig, og kan også se sådan  her ud
streng = "Assistent MrLund Aldrig 150 "

her skal jeg jo så have "MrLund og "150" hevet ud .. osv ;)
Avatar billede ksoren Nybegynder
26. januar 2010 - 18:44 #1
Et bud:

Set re = New RegExp
re.Pattern = "Assistent ([^ ]*).* (\d+)"

Set matches = re.Execute(streng)

If matches.Count > 0 Then

    Response.Write "Brugernavn: " & matches(0).SubMatches(0) & "<br>"
    Response.Write "Noget andet: " & matches(0).SubMatches(1) & "<br>"
Else
    Reponse.Write "Ukendt mønster"
End If
Avatar billede ksoren Nybegynder
26. januar 2010 - 18:45 #2
Jeg antager, at brugernavn ikke kan bestå af mellemrum
Avatar billede MrLund Nybegynder
26. januar 2010 - 18:58 #3
Korrekt, brugernavnet har ikke noget mellemrum :)

Og kan se det virker perfekt :D Det er så kanon..

Meeeen jeg kommer til at tænkte på en ting. Håber ikke jeg er for besværlig :P

Jeg vil nok  komme ud for, at få en tysk/engelsk/ whatever version, hvilket betyder at "Assistent" jo så vil være skrevet på de pågældende sprog, og ikke altid som dansk.
Selve opsætningen er den satte.

Er det noget som måske er muligt? At fjerne først ord før mellemrum, uanset hvad det første ord er, og så få brugernavnet?
Avatar billede ksoren Nybegynder
29. januar 2010 - 19:52 #4
re.Pattern = "[^ ]* ([^ ]*).* (\d+)"

burde kunne gøre det
Avatar billede MrLund Nybegynder
10. februar 2010 - 20:21 #5
Tak for hjælp :)

Smid et svar
Avatar billede MrLund Nybegynder
05. april 2010 - 15:29 #6
Jeg lukker