Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
22. januar 2010 - 13:03 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Køb af navigation/menu

Er der nogen der kender en god menu som man kan købe online?
Noget i stil med telerik.

Krav:
Mere end 2 niveauer
Orientering: horisontal
Database driven
ASP.NET og VB.NET

For eksempel se (grå menu): www.elvstromsails.com
Avatar billede keysersoze Guru
22. januar 2010 - 18:15 #1
Langt de fleste menuer bliver nok custom bygget - simpelthen fordi opbygning, niveauer etc er meget individuelt fra en løsning til en anden ligesom, det funktionelle i menuen ligger ofte i klientkode (fx javascript) etc - derfor er der nok ikke så stort marked for menu-kontroller som for fx grids.

.NET har jeg en indbygget menu-kontrol selv og den kan jo tilpasset en del og ellers vil mit bedste bud være http://devexpress.com/ og med lidt held kan det endda være der findes noget i deres gratis pakke http://web-dev.dk/post/2009/12/Gratis-kontroller-fra-DevExpress.aspx
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
28. januar 2010 - 11:43 #2
Det har du ret i, jeg tænkte bare at jeg da ikke kunne være den eneste der ville have en dynamisk genereret menu med udseende som jquery drop line menu:
http://www.dynamicdrive.com/style/csslibrary/item/jquery_drop_line_menu/

Jeg endte som sagt med at custom bygge min een menu ud fra ovennævnte, har taget et par dage, men det er efterhånden ved at være ok nu.http://www.elvstrompartnernet.com/Stine/JavaMenuTest.aspx

Jeg ved godt dette ikke hører herunder, men kunne du evt. fortælle mig hvordan jeg får level 2 og level 3 til at align to parent?

Smid et svar så jeg kan lukke det oprindelige spørgsmål :-)
Avatar billede keysersoze Guru
28. januar 2010 - 18:44 #3
du er formentlig heller ikke den eneste - men så er det netop et javascript du skal finde og så opbygge menuen dynamisk på baggrund af kravene for det fundne javascript. Der findes masser .net-kontroller til menuer også, men - ligesom med javascripten - dækker de ofte hver især relativt få behov da det ellers vil bliv for stor en kontrol. Kan du finde en javascript kode der kan det hele kan den jo bare pakkes ind i din egen webcontrol så du har den til alle fremtidige projekter.

omkring din align så kan jeg ikke give et præcist svar da det kræver større indblik og ikke mindst tid, men det handler om at du skal udregne hvilken parent du er i gang med at danne children til og så style din ul ud fra det (vha margin/padding og width).
Avatar billede stinejh1980 Nybegynder
29. januar 2010 - 08:21 #4
Jeg fandt på en måde selv ud af hvordan jeg løste det med align men det blev ikke helt som du foreslog.

I datarow påden første knap i <ul> henter jeg en parameter som fortæller hvilken parent knap den skal aligne under. Det vil sige at brugerene kan gå ind i mit CMS og selv bestemme hvordan hver enkelt childcollection skal aligne til hver eneste parentitem.

Så hvis der er nogen der har brug for det samme så deler jeg gerne ud af min kode :-)