Avatar billede arne56 Nybegynder
20. januar 2010 - 11:31 Der er 6 kommentarer

varierende wifi signal

Er der nogen der kan hjælpe mig vedr mit trådløse signal fra en ikke helt ny Amitech router.

Wifi signalet pendler hele tiden mellem minimum og maximum signal.

jeg har prøvet at skifte fra kanal 6 til 12 men det er det samme. jeg kører med wpa kryptering.

Vh arne
Avatar billede danielbahl Nybegynder
20. januar 2010 - 11:52 #1
Hej Arne,

Har du andre computere eller enheder koblet på den samme trådløse router, og oplever de også problemet?

Daniel Bahl
http://PCPRO.dk
Avatar billede arne56 Nybegynder
20. januar 2010 - 15:03 #2
Hej Daniel
Nej der er ikke andet på routeren. Den stationære er kablet.

Den bærbare virker godt nok på andre netværk

Vh Arne
Avatar billede danielbahl Nybegynder
20. januar 2010 - 15:19 #3
Hej Arne,

Her er et par forslag:

1. Prøv at nulstille routeren, der er højst sansynligt en "Reset"-knap bagpå, hold den inde i 10 sekunder. Og konfigurer routeren om igen.

2. Prøv at tjekke på producentens hjemmeside om der er kommet opdatering (kaldet firmware) til routeren, jeg prøvede at tjekke men man skulle lave en bruger, og jeg kendte ikke det specifikke model-nr. på den router du har.

Hvis nulstillingen ikke hjælper og du allerede har den nyeste firmware, syntes jeg du skal kontakte deres support, og få tilsendt en ny.

Du kan finde supportnr. samt vejledning til opdatering af firmware i denne PDF-manual:
http://www.amitech.dk/includes/attached/062041031021332308152341003/BATR_2.pdf
Avatar billede arne56 Nybegynder
20. januar 2010 - 15:27 #4
Hej

Har desværre prøvet begge dele uden held.

routeren er vel en fire-fem år gammel, så Amitech er sgu nok ret ligeglade....
Avatar billede danielbahl Nybegynder
20. januar 2010 - 15:33 #5
Har den gjort det hele tiden, eller først lige begyndt på det?

Jeg tror jeg vil sætte mine varmeste anbefalinger på at du køber en ny router, jeg kan anbefale denne Cisco Linksys router med Wireless-N support (naturligvis bagudkompatibel med B+G) - den er nem at sætte op, stabil og koster ikke ret meget:

http://v5.dk/l/d09chb

Daniel Bahl
http://PCPRO.dk
Avatar billede arne56 Nybegynder
20. januar 2010 - 15:59 #6
Tak for hjælpen.

Jeg ser lige tiden an.

Vh Arne