Avatar billede thlund Nybegynder
20. januar 2010 - 11:11 Der er 1 løsning

DLL kald med fast længde streng

har fået en dll fra en leverandør som jeg skal kalde. Leverandøren specifikation er :

Declare Function CopyThresholds Lib "HHK44.DLL" _
(ByVal I_Flags As Long, ByVal I_Typ As String, ByVal I_CC As Long, _
ByVal I_Ref As String, ByVal I_T0 As Double, ByVal I_FI As Long, _
ByVal I_OP As Long, ByVal I_CR As Single, ByVal I_Range As Long, _
ByRef O_OP As Long, ByRef O_TCmin As Double, ByRef O_TCmax As Double, _
ByVal O_Err As String, ByRef O_SzErr As Long) As Long

Buffer variable in calling program:

Dim O_Err As String * 20

Nu er dette tydeligvis ikke vb.net idet string * 20 ikke tillades, så jeg har ændret specifikationen af O_Err til

<VBFixedString(20)> Public O_Err As String

Men jeg får ved kald at vide at der er forsøgt at skrive eller læse i en beskyttet hukommelse. Det får mig til at tænke at der er noget galt med definitionen, enten af strengen (hvorfor er I_typ ikke også defineret med fast længde) eller i declare sætningen - der er der jo ikke angivet at strengen har fast længde..

Nogen forslag
Avatar billede thlund Nybegynder
22. januar 2010 - 11:19 #1
Svar:
Long er ikke Long, men integer
String * 20 -> string = space(20)

Og så havde jeg fået ByRef ind på deklarationen af O_Err hvilket også var forkert.