Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
19. januar 2010 - 19:59 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 installation: Af med multiboot

Har computer med to harddiske. Vista på den største og Windows 7 evalueringskopi på den lille (37 Gb). Jeg ønsker (foreløbig) kun min nyindkøbte Windows 7 på den store HD og har tænkt at bruge den lille HD som lagerplads.

Forsvinder multiboot, hvis jeg installerer Windows 7 som ren installation på store HD og derefter formaterer lille HD. Så vidt jeg husker, forsvinder multiboot ikke på den maner. Skal jeg partionere og starte heltfra grunden?
19. januar 2010 - 20:23 #1
Under instalationen kan du jo bare 100% formatere begge partioner med det samme; se i menuen undervejs ...

http://www.helgec.dk/vista-install.html (næsten samme i Win7).
Kig godt efter hvilken partion som du instalere på ...
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. januar 2010 - 20:25 #2
Hej du kan altid gå ind i kør og skrive ( msconfig )og under start fjerne den uønskede, men det vil altid være det bedste at køre en ren installation!
Avatar billede kirsten_sol Nybegynder
19. januar 2010 - 21:02 #3
poko1: det er da også sandt - havde glemt, hvordan jeg gjorde sidst. Skriv svar, så du får points.

karise-larry: tak for svar. Ku' jeg da gøre - og GØR måske, hvis jeg tror nok på min backup - men får kuldegysninger over at "være helt nøgen" på pc'en.
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. januar 2010 - 21:12 #4
Ok. :-)
Avatar billede Poko1 Ekspert
19. januar 2010 - 21:12 #5
Ok. :-)  Glemte markering