Avatar billede dartlykke Novice
18. januar 2010 - 17:09 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

SELECT * FROM med where.

Hej alle sammen, nu har jeg siddet og knoklet med denne line længe og synes ikke rigtig den vil.

Jeg kunne rigtig godt tænke mig at bruge en select * from "tabel" where id = variabels id.

ind til videre har jeg fået skrevet.

$tekst = mysql_query("SELECT * FROM sider WHERE lid" == '$row[id]');

mange tak for hjælpen
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2010 - 17:12 #1
$tekst = mysql_query("SELECT * FROM sider WHERE lid='" . $row[id] ."'");

vil jeg tro
Avatar billede dartlykke Novice
18. januar 2010 - 17:36 #2
prøver lige det virker ikke.
Avatar billede dartlykke Novice
18. januar 2010 - 17:42 #3
syntax error, unexpected T_VARIABLE  on line 4

den får jeg smidt i hovede.
Avatar billede arne_v Ekspert
18. januar 2010 - 17:45 #4
Og du er helt sikker paa at du fik enkelt og dobbelt quotene lavet korrekt?
Avatar billede BrJoe Nybegynder
18. januar 2010 - 18:47 #5
Går ud fra at lid er dit id i tabellen.. Så skal det jo hedde:

$id = $row['id'];

$tekst = mysql_query("SELECT * FROM sider WHERE lid = '$id'");
Avatar billede BrJoe Nybegynder
18. januar 2010 - 18:49 #6
Men forstår ikke helt at du bruger et id fra en tabel, som du trækker ud, til at lave en ny select med?

Hvis det er fordi du har lavet et INSERT og vil fange det id på det du lige har indsat kan du sådan set bare bruge mysql_insert_id()
Avatar billede dartlykke Novice
18. januar 2010 - 19:26 #7
jeg vil lave det sådan at mine links har en id, og når det link bliver brugt skal den udskrive den tekst der er ved link tabellen.
Avatar billede dartlykke Novice
01. maj 2010 - 10:26 #8
Tak for alle de gode svar lukker den nu.