Avatar billede feriboy Nybegynder
17. januar 2010 - 19:14 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

rediger i en nyhed

hej
Jeg har brug for et script hvor den henter fra mysql og man kan gå ind og redigere i det direkte fra hjemmesiden. Det script jeg har hernede er det script hvor den henter og man kan slet indlægs, men mangler et script hvor den henter oplysningerne ned i nogle forms, hvor man så kan rediger i teksten. Det skal siges jeg ikke den skarpe til php, så nok derfor det her script vil se lidt underligt ud for nogle af jer.. Men ville være rart hvis en af jer kunne give mig et komplet script, hvor jeg kan gå direkte ind og redigere i indlæg som henter fra mysql.

<?php
ob_start();
mysql_connect("???", "???", "???") or die(mysql_error());
mysql_select_db("???") or die(mysql_error());
if(isset($_GET['deleteId'])){
  mysql_query("DELETE FROM `profil` WHERE `id` = '" . mysql_real_escape_string($_GET['deleteId']) . "'");
}

?>
<html>

<head>
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title></title>
</head>

<body bgcolor="#FEC0CC">
<?php
if ($_SERVER["REQUEST_METHOD"] == "POST") {
    $besked = mysql_real_escape_string(stripslashes($_POST['kommentarbesked'])) ;
    $navn = mysql_real_escape_string(stripslashes($_POST['navn'])) ;
    $mail = mysql_real_escape_string(stripslashes($_POST['mail'])) ;
    if(empty($navn)) { print("Du mangler at udfylde fylde dit navn"); }
        elseif(empty($besked)) { print("Du mangler at udfylde en beskrivelse"); }
        else
    {
    $dato = time();
    $ip = $_SERVER['REMOTE_ADDR'];
    mysql_query("INSERT INTO profil (navn, dato, ip, besked, mail) values ('$navn', '$dato', '$ip', '$besked', '$mail')") or die(mysql_error());
    header("LOCATION: profiler.php");
    }
?>

        <p align="center"><a href="login.htm">Tilbage til login</a></p>

        <table border="0" cellpadding="2" width="48%" align="center">
        <?PHP
        $result = mysql_query("SELECT * FROM profil ORDER BY id DESC") or die(mysql_error());
        while ($r = mysql_fetch_array($result)) {
        $besked = nl2br($r["besked"] . " - <a href='?deleteId=" . $r["id"] . "'>slet</a>");
        ?>
        <tr>
        <td width="100%">

        <table border="1" cellpadding="2" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="83%" align="center">
        <tr>
        <td width="50%" bgcolor="#C0C0C0"><b><?=$r["navn"];?></b> &nbsp;</td>
        <td width="50%" bgcolor="#C0C0C0"><b><a href="mailto:<?=$r["mail"];?>" title="Mail <?=$r["navn"];?>"><?=$r["mail"];?></a></b></td>
        </tr>
        <tr>
        <td width="100%" colspan="2" bgcolor="#FFFFFF"> <?=$besked;?>&nbsp;</td>
        </tr>
        <tr>
        <td width="50%" bgcolor="#C0C0C0"> </td>
        <td width="50%" bgcolor="#C0C0C0">
        <p align="right"><font face="Verdana"><font size="1">Denne profil blev
        oprette den </font><b><font size="1"><?= date("j/n-Y  H:i", $r["dato"]);?>
        </font></b></font></td>
        </tr>
        </table>

        </td>
        </tr>
          <tr>
        <td width="100%" colspan="2" height="20"></td>
        </tr>

        <?php
        }
        ?>
        </table>

</body>

</html>
Avatar billede wanze Nybegynder
17. januar 2010 - 19:44 #1
Jeg tvivler på, at du får nogen til at lave et helt script til dig.

Hvad er det du mener du ikke selv kan lave? Det er rimelig straight-forward vil jeg sige. Du henter informationerne ud som du allerede har gjort og indsætter dem i form. Når dataerne bliver submittet smider du det ind i databasen med en UPDATE-forespørgsel.
Avatar billede feriboy Nybegynder
17. januar 2010 - 20:55 #2
det jeg ønsker er at ved siden af linket "slet" skal der være et link der hedder "rediger", hvor man kommer videre til en side hvor man kan redigere i det pågældende indlæg..
Avatar billede wanze Nybegynder
18. januar 2010 - 01:24 #3
Du svarede ikke på, hvad du ikke kunne finde ud af.
Avatar billede feriboy Nybegynder
18. januar 2010 - 09:49 #4
jamen idet jeg ikke har forstand på php spørger jeg herinde om hjælp.. Jeg ønsker bare at man skal kunne gå ind og redigere i hvert indlæg.. Og jeg forstår ikke de ting du skriver idet jeg dårlig til php.. Jeg har bare hentet de her script fra nettet.. Det ikke noget jeg selv har kodet..
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2010 - 10:00 #5
Gør som wanze foreslår

Læg informationerne i form:

<form method="post" action="script.php>
..
felterne
..
<input type"hidden" name"id" value="<?= echo $id ?>/>
<input type"submit" name="slet" value="Slet" />
<input type"submit" name="rediger" value="Rediger" />
</form>

i modtagerscriptet tester du bare på hvilken submit du har trykket på, og laver en blok til 'at slette/DELETE' og en til at 'opdatere/UPDATE'.

voila!!!
Avatar billede feriboy Nybegynder
18. januar 2010 - 16:55 #6
ja men mit problem er jeg ikke kan finde ud af lave det der modtagefelt.. altså hvor man skal ind og  vælge et indlæg og gå ind og redigere det pågældende indlæg..
Avatar billede wanze Nybegynder
18. januar 2010 - 17:01 #7
Du fik det til at lyde som om du selv havde skrevet det du skrev før. Du får næppe nogen til at skrive hele scriptet for dig. Under alle omstændigheder, så bør du oprette en ny tråd under Opgaver.
Avatar billede feriboy Nybegynder
19. januar 2010 - 17:45 #8
Spørgsmål lukket.. har stillet spørgsmålet under "opgaver"