Avatar billede kimvil Nybegynder
16. januar 2010 - 23:37 Der er 11 kommentarer

Panik hardisk slettet

PANIK! Gendannelse af slettede filer?

Er kommet totalt ud på det dybe vand, og håber der er nogle som kan hjælpe mig.

Det startede med at min maskine var blevet utrolig langsom, og jeg besluttede derfor at jeg i min juleferie ville have pc'en reinstalleret , for at få rydet op i alt muligt unødvendigt skrald, som fyldte på hardiskene (C/D). Dette gjorde jeg ved at følge den vejledning (og CD'er)som fuldte med min Fujitsu/siemens maskine da jeg købte den (for 3 år siden).
Jeg havde samlet alle dokumeter, klar til overførsel på skriveordet, som skulle have været til extern hardisk. Men normalt har de omtalte dokumenter, ligget på i bestemte mapper på D-drevet.

Så probelemet er nu, at jeg har fået slettet nogle forkerte filer. primært nogle fotos, og andre private dokumenter...Ved det godt det er simpelhen for dumt, men troede jeg havde styr på det, og havde fået overført alt, men desværre nej.

Skal lige nævne at jeg bruger Windows XP.

Please, hjælp!

Er der nogensomhelst måde at tilbageføre????????????, de tabte dokumeter på???? Har lagt div. programmer ind på C-drevet efter reinstallering, så computeren kom op og køre igen. På D-drevet er der ikke lagt ret meget ind på endnu.

håber der er hjælp at finde.......
Avatar billede jonah.hex Nybegynder
16. januar 2010 - 23:58 #1
der findes programmer der kan rede nogle ting fra slettet og formateret harddisk. Men du skal nók ikke gøre dig de store forhåbninger.
For en del år side brugte jeg meget Wininternals, men det koster. Der skal nok være nogen der kommer med noget freeware skrammel som måske kan hjælpe dig.

Men jeg skal lige træde i det, har du slet ikke taget backup, af en 3år gammel pc. Du må have været en modig mand
Avatar billede rexman Nybegynder
17. januar 2010 - 01:15 #2
Get Back Data  :-)
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2010 - 01:40 #3
Det gratis Recuva kan klare meget, men i dit tilfælde bliver det nok svært.
Prøv dog på ikke at installere flere programmer, defragmentere eller rykke rundt på filer, da det blot vil forværre situationen.
Avatar billede muddi Praktikant
17. januar 2010 - 01:46 #4
Tag din harddisk ud. Lad være med at bruge computeren!!!
Sæt harddisken over som slave på en anden maskine hvor du har Recuva eller lign. installeret. Scan så harddisken og så har du filerne igen. Du kan sagtens genskabe dem, hvis du ikke allerede har fået dem overskrevet :)
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2010 - 07:41 #5
Avatar billede riversen Nybegynder
17. januar 2010 - 08:17 #6
det dummeste du har gjort er ikke at du er kommet til at slette, for det kan ske for alle. Men du mindsker dine chancer for reetablering af data betydeligt når du begynder at installere ting på selvsamme harddisk. Bedste råd er at køre getdataback (eller andre reetableringsprogrammer) fra en anden pc hvor du har sat harddisken over i.
17. januar 2010 - 09:38 #7
... jeg tror ikke du får noget ud af dette. Når du først har
* Formateret 100%
* Indlæst XP
* ServicePack*
* Opdateringer + Opdateringer + Opdateringer
* Driver
* Programmer

så er der ikke mange %% tilbage af tidligere bit/bytes ...
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2010 - 17:28 #8
Er du kommet videre ???
Avatar billede kimvil Nybegynder
17. januar 2010 - 18:30 #9
Tak , for jeres tilbagemeldinger, selv om det ikke ser lyst ud.

Og til Helgec, så har jeg ikke haft tid til at kikke nærmere på det. Leder lige pt. om jeg kan finde en kopi af de slettede filer. Men hvis ikke skal jeg nok kontakte dig, meget snart.

Skal lige høre dig er din pris pr. harddisk, har 2 stk.?
Avatar billede Slettet bruger
17. januar 2010 - 18:48 #10
"Skal lige høre dig er din pris pr. harddisk, har 2 stk.? " Take it easy  -  det er sikkert et problem du selv kan løse - kig lidt på http://www.helgec.dk/lost%20data.html - dog skal du nok lige hente TESTDIK 6.2 på nettet
17. januar 2010 - 19:55 #11
Men se og forstå #4 !!!