Genvejs kode til at trække data fra et andet sheet?
Ja, det var ikke nemt at komme på en passende overskrift, når man ikke er særlig hård i Excel. :)Jeg har et excel ark (engelsk version) med omkring 50 sheets, hvor hver sheet repræsenterer en person.
Så vil jeg gerne samle nogle dataer fra hvert sheet på ét sheet - et "main" sheet.
Fra hver sheet skal jeg hente 6 felter. Og det ved jeg som sådan godt, hvordan jeg gør manuelt.
Men jeg ville gerne have det liiidt lettere...
='12345'!F15
Det er jo den normale måde for at hente F15 fra sheet "12345". Så langt så godt.
Men jeg tænkte, om jeg kunne gøre det sådan, så jeg på MAIN sheetet lavede en kolonne, hvor sheet navnene stod.
Således at i stedet for "12345" (i koden ='12345'!F15) så hentede den værdien i felt A1? Således at koden ville se ud som ='A1'!F15 ? (jeg ved godt, at den ikke skal se sådan ud, for så vil den prøve at gå til sheet A1. Men jeg håber, at I forstår, hvad jeg mener.)
Puha, jeg er vist ikke så god til at forklare, men jeg håber, at der er nogen, der har fanget min pointe.
Altså det jeg gerne vil undgå er, at hvergang jeg opretter en ny person, så skal jeg ikke ind i MAIN sheetet og skrive...
='12345'!F15
='12345'!G19
='12345'!C10
='12345'!C14
='12345'!H9
='12345'!C20
... hver gang.
Men bare taste sheet navnet i ÉT felt på MAIN sheet og så hentede den selv alle 6 felter.
// Martin