Avatar billede Slettet bruger
15. januar 2010 - 18:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ASP:Panel med x-antal literals - IE viser én lang liste horizontalt

Hej.

Jeg har et Panel på en side med koden:

<asp:Panel ID="panel_DomainExtensions" runat="server" EnableViewState="false" />

I min Code-Behind henter jeg så et antal poster fra en database og putter så hver post ind i en literal, som derefter tilføjes til panelet.

// Hent alle domæne-endelser fra DB
                ArrayList domainList = DomainsDB.GetDomainExtensions();
                if (domainList.Count > 0)
                {
                    Literal literal_DomainExtension;
                    for (int i = 0; i < domainList.Count; i++)
                    {
                        literal_DomainExtension = new Literal();
                        literal_DomainExtension.Text += "<a href='/domaene.aspx?info=" + domainList[i].ToString().Replace(".", "") + "' title='Domæne-registrering af " + domainList[i].ToString() + " domæner'>" + domainList[i] + "</a>" + " ";
                        panel_DomainExtensions.Controls.Add(literal_DomainExtension);
                    }

I fx. Firefox listes de pænt under hinanden hvis der er 'for mange poster' til at de kan være indenfor sidens bredde, men i Internet Explorer vises listen bare ud i én køre, så layoutet på listen gå ud over den grafiske del af siden.
Se eksempel på http://www.discountdomains.dk/domaene.aspx?info=com

Hvad mangler jeg for at det kan vises ens (som i Firefox) i alle browsere?
Avatar billede claes57 Ekspert
15. januar 2010 - 18:31 #1
bare lidt illegal css-kode:
lav en tabel med et enkelt felt - så kan IE også finde ud af det - i stedet for den div, hvor listen er.
Avatar billede Syska Mester
15. januar 2010 - 18:35 #2
Panel bliver rendered som en <div> ... så du skal style den.

Problemet må være at den tror din <div> må blive uendelig lang i IE.

Jeg har ingen debugging tools til IE, så kan ikke hjælpe præcis ... men hvis du giver dit panel en width så er jeg ret sikker på det virker.

Men nej, det er ikke en god løsning ... men løsningen er et sted i css ...

// ouT
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2010 - 15:58 #3
Hej.

Jeg fik løst det ved at fjerne punktummet før selve domæne-endelsen. Det er åbenbart noget bug i IE og det virker nu.
Se evt. følgende tråd på html.dk http://www.html.dk/nyhedsgrupper/dk_edb_internet_webdesign_html/default.asp?messageid=%3C4b53697b%240%24280%2414726298%40news.sunsite.dk%3E
Avatar billede Syska Mester
18. januar 2010 - 17:18 #4
Tror ikke lige min hjerne fik fat i den ...

Du udskrev måske ".dk", ".com" før ? eller ?
Avatar billede Slettet bruger
18. januar 2010 - 19:41 #5
Det tror jeg faktisk heller ikke min egen hjerne gjorde, men det virker i hvert fald efter jeg har fjernet '.' fra hver domæne-endelse :)