Avatar billede uggsrock Nybegynder
13. januar 2010 - 23:37 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Decimaltal + punktum efter hver tredje cifre

Hejsa

Har lavet en lille simpel lommeregner bestående af 2 tekstbokse og 1 label:

Label1.Text = Val(TextBox1.Text) / Val(TextBox2.Text)

Hvis jeg skriver 25 i den første og 12,5 i den næste, skulle det meget gerne give 2.
Men nej, det giver 2,08333333333333

Ved godt at man kan skrive 12.5 i stedet for 12,5, og derved få det rigtige resultat, men det er jeg ikke interesseret i.

Der skal også være noget, så den skiller med punktum for hvert 3. cifre.

Hvis jeg fx. skriver 54321 i textbox1 og 12 i textbox2, bliver label1 4526,75 hvilket er forkert.
så i stedet for det, skal der stå 3.504,58 (incl punktum efter 3-tallet).

Og hvis det kan lade sig gøre, må den gerne afrunde til 2 decimaler.

Nogen herinde der ved hvordan jeg laver det?

Ved godt det var mange ting på en gang, men vil være glad for at få et rigtigt svar :)

//uggsrock
Avatar billede arne_v Ekspert
14. januar 2010 - 00:42 #1
Prøv med:

        Dim v1 As Double = Double.Parse(textBox1.Text, New CultureInfo("da-DK", False))
        Dim v2 As Double = Double.Parse(textBox2.Text, New CultureInfo("da-DK", False))
        Dim res As Double = v1 / v2
        textBox3.Text = res.ToString("n", New CultureInfo("da-DK", False))
Avatar billede uggsrock Nybegynder
14. januar 2010 - 15:19 #2
Der er ikke noget der hedder CultureInfo :(
Avatar billede arne_v Ekspert
14. januar 2010 - 15:26 #3
Hvis du imporeterer System.Globalization skulle der meget gerne vaere det !!
Avatar billede uggsrock Nybegynder
14. januar 2010 - 15:51 #4
Hvordan gør man det?
Avatar billede arne_v Ekspert
14. januar 2010 - 15:59 #5
Imports System.Globalization

i toppen
Avatar billede uggsrock Nybegynder
14. januar 2010 - 20:35 #6
Mange tak :)

Læg den som svar, så får du points ^^
Avatar billede arne_v Ekspert
14. januar 2010 - 21:02 #7
svar