Avatar billede hal Nybegynder
27. december 1999 - 20:46 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

idleHandlerPeriod

Hej
Jeg kan ikke finde ud af, hvordan kommandoen skal skrives. Director vil ikke acceptere de forskellige forsøg bl.a: = 4

mvh
Hal
Avatar billede crunch Nybegynder
30. december 1999 - 13:16 #1
on enterframe
  go the frame
  set the idleHandlerPeriod = 60 --(definer din funktion)
end

on idle
  put "aaa" --(her skal være statement) tjek dit mesage vindue!
end

husk at placere scriptet som framescript ellers virker det ikke.. (dobbeltklik i scoren udfra det lille felt med hvid skrift)
(-;
Avatar billede hal Nybegynder
01. januar 2000 - 19:57 #2
HEJ
tak for dine råd

jeg har prøvet med on enterframe
  go the frame
  set the idleHandlerPeriod = 60
end
men det låste Explorer ved sidste frame.
kommandoen:
on enterframe
  set the idleHandlerPeriod = 60
end
betød, at når jeg browser på harddisken belastes processoren med ca. 60 - 65%.
Helt fin
Kommandoen:
on exitframe
  set the idleHandlerPeriod = 60
end
giver samme forbedring

MEN -MEN
Når jeg uploade html-siden (efter after-chock-behandling) til internetserveren og besøger siden der, belastes processoren igen med 100% !!!!?????

mvh
Helge

Avatar billede crunch Nybegynder
02. januar 2000 - 09:43 #3
i så fald ved jeg ikke hvad der går galt. Prøv evt. at droppe aftershock og gem direkte som shockwave
/-:
Avatar billede hal Nybegynder
02. januar 2000 - 21:22 #4
Hej
Så lykkedes det - tak for rådet.
Hvordan får man teksten til at ændre farve, når musen kører over den?

|:-))
Avatar billede crunch Nybegynder
03. januar 2000 - 00:14 #5
okey..
tjek help funktionen..
men okey. sidste tip.
du laver to cast-members med samme tekst. et i hver farve du ønsker teksten. kald dem f.eks. gul og sort
lav et script der hedder
-----
property spritenum

on mouseEnter me
  set the member of sprite(SpriteNum) to "gul"
end

on mouseLeave me
  set the member of sprite(SpriteNum) to "sort"
end
------
Avatar billede crunch Nybegynder
15. februar 2000 - 14:20 #6
hej hal.. du må hellere få lukket dette spørgsmål!
(iøvrigt. "hilite" comandoen tror jeg er ok at bruge til tekst.
-bedre sent end aldrig)
Avatar billede hal Nybegynder
15. februar 2000 - 20:11 #7
hej
Hvordan lukker man for et spørgsmål?
Avatar billede crunch Nybegynder
16. februar 2000 - 10:17 #8
det har du lige gjort...
(tak for points.)
(:
Avatar billede kanding Nybegynder
15. september 2000 - 09:00 #9
Jeg ved ikke om dette spørgsmål er lukket men here goes.
For at give browser mere luft er det en god ide\' at spanne sine sprites over 3 frames istedet for 1. Så istedet for en

on exitFrame
go the frame
end

så indsaæt i fx frame 25
on exitFrame
go the frame + 2
end

og i frame 27
on exitFrame
go the frame - 2
end

Det giver director mere luft, så browseren for mere luft.

Med hensyn til rollovers på text. Ja man kan godt have 2 af hvert member, men hvorfor fylde casten op med masser af text som skal downloades. Denne skifter farve på teksten ved rollover

on mouseEnter me
  sprite(me.spriteNum).forecolor = 5
end

on mouseLeave me
  sprite(me.spriteNum).forecolor = 4
end

Man kan også sætte fontsize til 12 og 16 for at få en anden effekt. Du skal bare vide at TEXT members med antialisert text kan være lidt tunge. Ellers brug fields.

Kanding