Avatar billede konder Nybegynder
08. januar 2010 - 10:25 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Fra database til select i formular med php

Jeg forsøger at lave et select-felt i formular der lister data fra db op. Noget a la
$foresp = mysql_query("SELECT * FROM bil")
or die (mysql_error());
while ($rows=mysql_fetch_assoc($foresp)){
echo  "<option value=\"".$rows["navn"].">". $rows["navn"] ."</option>";
}

men jeg kan ikke få det til at spille
Avatar billede jensgram Nybegynder
08. januar 2010 - 10:41 #1
Nå for Søren!

Pakker du det ind i en <select> (som igen er pakket ind i en <form>)?

Hvad virker ikke? Hvad har du prøvet?
Avatar billede Slettet bruger
08. januar 2010 - 10:42 #2
Det er vist bare et spørgsmål om "plinger"..  (afslutning af value)

echo  "<option value='".$rows["navn"]."'>". $rows["navn"] ."</option>";
Avatar billede jensgram Nybegynder
08. januar 2010 - 10:50 #3
Husk desuden htmlspecialchars() (begge steder) med mindre du er HELT sikker på, at hverken <, >, " eller & kan indgå i $rows['navn'].
Avatar billede michael_stim Ekspert
08. januar 2010 - 11:04 #4
echo  "<option value=\"".$rows["navn"]."\">". $rows["navn"] ."</option>";

Samme som T4NK3R, bare med escapede "dobbeltplinger".