Avatar billede den-evil Nybegynder
07. januar 2010 - 08:42 Der er 10 kommentarer

Listing af kategorier, Wordpress

Har installeret temaet Jobpress - Når jeg prøver at skulle oprette et nyt job, så skulle man kunne vælge en kategori, men det som den udskriver i koden er:

<select id="postcats" name="postcats">
<option level="" value="<select name='cat' id='cat' class='postform' ><option class=">0" value="3</option>
</select>

- Selve PHP koden ser sådanne ud:

<label for="postcats">Category:<span>*</span></label>
                    <?php
                    $cats = wp_dropdown_categories('orderby=name&order=ASC&hide_empty=0&echo=0');
                    $cats = str_replace("\n", "", $cats);
                    $cats = str_replace("\t", "", $cats);
                    $cats = str_replace("<select name='cat' id='cat' class='postform' ><option value=\"", "", $cats);
                    $cats = str_replace("\">", "-", $cats);
                    $cats = str_replace("</option><option value=\"", "_", $cats);
                    $cats = str_replace("</option></select>", "", $cats);

                    echo "<select name=\"postcats\" id=\"postcats\">\n";
                            $cats = explode("_", $cats);
                            foreach ($cats as $catsss) {
                                $catsss = explode("-", $catsss);
                                $cat_id = $catsss[0];
                                $cat_name = $catsss[1];

                                echo "<option value=\"$cat_id\">";
                                    echo $cat_name;
                                echo "</option>\n";
                            }
                    echo "</select>";

                    ?>
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. januar 2010 - 20:15 #1
Til at starte med, er du så sikker på der er oprettet kategorier ?
Prøv at lav ECHO af alle $cats variablerne fra top til bund.
Synes godt nok det virker som underlig kode nemlig.
Avatar billede den-evil Nybegynder
07. januar 2010 - 21:44 #2
Der er kategorier tilføjet...
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. januar 2010 - 21:47 #3
Og hvad hvis du kalder echo $cats efter hver kode linje.
Her tænker jeg primært på:

$cats = wp_dropdown_categories('orderby=name&order=ASC&hide_empty=0&echo=0');
                    $cats = str_replace("\n", "", $cats);
                    $cats = str_replace("\t", "", $cats);
                    $cats = str_replace("<select name='cat' id='cat' class='postform' ><option value=\"", "", $cats);
                    $cats = str_replace("\">", "-", $cats);
                    $cats = str_replace("</option><option value=\"", "_", $cats);
                    $cats = str_replace("</option></select>", "", $cats);
Avatar billede den-evil Nybegynder
07. januar 2010 - 22:44 #4
Så spytter den følgende html ud:

<label for="postcats">Category:<span>*</span></label>
                    <select class="postform" id="cat" name="cat">
    <option value="3" class="level-0">Test1</option>
    <option value="4" class="level-0">Test2</option>
    <option value="1" class="level-0">Uncategorized</option>
</select>
<select class="postform" id="cat" name="cat">    <option value="3" class="level-0">Test1</option>    <option value="4" class="level-0">Test2</option>    <option value="1" class="level-0">Uncategorized</option></select><select class="postform" id="cat" name="cat"><option value="3" class="level-0">Test1</option><option value="4" class="level-0">Test2</option><option value="1" class="level-0">Uncategorized</option></select><select class="postform" id="cat" name="cat"><option value="3" class="level-0">Test1</option><option value="4" class="level-0">Test2</option><option value="1" class="level-0">Uncategorized</option></select><select class="postform" id="cat" name="cat"><option id="postcats" postcats="" value="3-Test1</option><option class=" level-0="" class="level-0">
</option><option level="" value="<select name='cat' id='cat' class='postform' ><option class=">0" value="3</option>
</select>
Avatar billede den-evil Nybegynder
07. januar 2010 - 23:00 #5
Men ser da ud til den spytter det rigtigt ud, ved at udskrive $cats...
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. januar 2010 - 08:06 #6
Ja i første omgang.
Men der bliver jo lavet en masse replace på $cats om og om igen, så det er måske der det fejler.
Har du selv nok php viden til at prøve at rode lidt med det ?
Avatar billede den-evil Nybegynder
08. januar 2010 - 08:47 #7
Jaeh, det håber jeg da - er nu ved at være en 2-3 år siden jeg sidst har rodet med php ordenligt, så er lidt rusty :)
Avatar billede jakobdo Ekspert
08. januar 2010 - 09:37 #8
Prøv og er der noget som ikke virker, så må du jo bare spørge. :o)
Avatar billede den-evil Nybegynder
07. juli 2010 - 15:23 #9
Smider du et svar?
Avatar billede jakobdo Ekspert
07. juli 2010 - 18:05 #10
Svar