Avatar billede danskov Nybegynder
06. januar 2010 - 13:01 Der er 1 løsning

Langsom svartid på webservicekald internt på server.

Hej,

Jeg får konsekvent en svartid på omkring 14 sekunder i følgende situation:
Kald af asp.net (2.0) web service fra asp.net (2.0) webapplikation kørende på den samme IIS. (6.0). På windows server 2003. Der benyttes wse 2.0.

Observationer:
1. Hvis jeg kalder WS direkte via en windows forms applikation får jeg en hurtig svartid.
2. Hvis jeg peger kaldet af WS fra webapplikationen over på en anden server hvor den samme udgave af ws ligger får jeg hurtig svar. (dette er ikke en mulig løsning)
3. Jeg kan se i sql profiler at databasen hvor WS henter data rammes efter ca. 2 sek. (der hentes < 10 kb)
4. Jeg kan se at IIS logger at kaldet af webapplikation tager ~ 14 sek. mens kald af WS tager < 1 sek.
5. Hvis jeg kører en kode profiler på webapplikation viser den at den linie kode der kalder WS tager ~ 13 sek.

Konklusion:
Der forsvinder > 10 sek. efter at svaret er returneret fra ws til webapplikationen modtager svaret. Vær opmærksom på at begge dele er på samme server.

Er der nogen er har et bud på hvad den tid bliver brugt på?

På forhånd tak,
Dan
Avatar billede danskov Nybegynder
06. januar 2010 - 16:02 #1
Jeg har forsøgt at lave en web service der ikke bruger vores sikkerhedsmodul og så kører det stærk. Problemet må altså ligge der.