Avatar billede arnebalsby Nybegynder
03. januar 2010 - 16:53 Der er 19 kommentarer

Fejl om for varm pc, ved nogen avancerede grafik spil

Hej.

min nevø s pc kommer med fejlmeddelsese om at den er for varm, vist kun når han spiller avancerede grafik spil.

Det en Athlon X2 ASUS, og grafik kort nvidia.

Hvad kan der være galt ?, kan det hjælpe at få nyt bedre grafik kort også selvom et er almindelig cpu som bliver for varm ?
Avatar billede cordack Nybegynder
03. januar 2010 - 17:08 #1
Jo mere en PC er belastet jo mere varme udvikler den.
Så jeg ville starte med at checke om der er ordentlig køling i den.
Et par ekstra blæsere kan af og til gøre underværker :)
Avatar billede cordack Nybegynder
03. januar 2010 - 17:10 #2
Min. en blæser i front til indsugning af kold luft, og en i bag til at få den varme luft ud.
Sørg for den ikke står lige ved siden af en radiator eller lign.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2010 - 17:10 #3
Ja eller en rengøring af det der sidder i computeren.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2010 - 17:11 #4
Avatar billede haverslev Novice
03. januar 2010 - 17:12 #5
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2010 - 17:12 #6
Nu er disse billeder fra en bærbar, men stadig absolut relevante.
Avatar billede 220661 Ekspert
03. januar 2010 - 17:14 #7
#5 god guide til stationær.
Avatar billede drenriza Nybegynder
03. januar 2010 - 18:43 #8
For at hjælpe dig, kræver det lidt fjere oplysninger.

1. Hvilke spil er det den bliver for varm i?.
2. Hvad er det helt præcist for et grafikkort?.
3. Sidder der støv og snavs i computeren?.
4. Hvor mange blæsere er der i computeren og hvor sidder de?.
5. Står den i et varmt rum?.
6. Sidder ledningerne inde i kabinettet så der kan komme luft igennem systemet?. Eller blokere det for alt luft-gennemstrøm i kabinettet?.

Hvad har i ellers gjort for at løse problemet?.

Har overstående indlæg løst problemet?.

Vh
Avatar billede arnebalsby Nybegynder
03. januar 2010 - 19:46 #9
Tak indtil videre, jeg skal lige ud og se på kalorius først.

Mvh
Avatar billede arnebalsby Nybegynder
04. januar 2010 - 21:00 #10
Hej tak for råd.

Jeg har været på sygebesøg nu. Jeg skruede selve blæaser delen af cpu køleren og rensende metal rillerne. Der var en del støv men ikke ekstremt. Der var ikke ledninger m.m. som dækkede.

Derudover var det således at der sad sådan en skål på kabinettet tænkt til at transportere varm luft fra cpu direkte ud, men den sad skævnt på blæsseren (bundkort og kabbinet passede ikke samen), så den fjernede jeg ( ? ).

Derefter kom der ikke varme fejl mere.

Der er kun blæser på selve cpuen nu, og altså ikke længere den der skål i kabbinet til at transportere luften ud. Der er ingen kabbinet blæser.

Jeg tænker på kunne det ikke være godt at sætte sådan en helt almindelig kabbinet blæser til 70 kr på, og hvis ja skal den så suge luft ud af eller ind i computeren ?
Avatar billede arnebalsby Nybegynder
04. januar 2010 - 21:01 #11
Og husk også at kast nogen svar, så spm kan lukkes.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2010 - 21:11 #12
Svar. Den skål du har pillet af leder kun luften ud, og ikke hen til andre komponenter. Den sender så ikke luften den forkerte vej nu vel? Normalt er der jo en mening med div. dimser. Du kunne ikke få den monteret så den sad rigtigt?
Avatar billede 220661 Ekspert
04. januar 2010 - 21:14 #13
Husk lige at få styr på de andre spm du ikke har fået afsluttet ikke. Er der nogle der ikke er løsning på lægger du selv et svar og afslutter dem. Det motiverer dem der hjælper dig en anden gang til at hjælpe dig. På forhånd tak.
Avatar billede arnebalsby Nybegynder
04. januar 2010 - 21:22 #14
Det er jo ikke alle kabbineter der har den der skål, så jeg tænker det nok går uden ?. Det var ihvertfald ikke meningen at den skulle side på cpu blæser uden at ramme præcist ned over, den kunne ikke rettes til.
Avatar billede drenriza Nybegynder
05. januar 2010 - 08:01 #15
en "skål" er ikke nødvendig. Men få 2 blæsere til at blæse varm luft ud og kold luft ind i kabinettet.
Avatar billede haverslev Novice
05. januar 2010 - 08:55 #16
Husk at der sidder nok også en køler på grafikkortet og den er i ligeså høj grad nødvendigt at rengøre også :-)

Ps. Kabinettet er designet med div. kølere og ledeskåle og det skal man normalt ikke ændre på.
Avatar billede 220661 Ekspert
07. januar 2010 - 12:28 #17
Du husker at lukke tråden ikke???
Avatar billede 220661 Ekspert
28. januar 2010 - 22:37 #18
SE hvad du har skrevet i #11!!
Avatar billede 220661 Ekspert
18. februar 2010 - 17:47 #19
Lukketid??