Avatar billede blister09 Nybegynder
02. januar 2010 - 19:11 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Spil: fejl i grafik.

Hej Ekspert(er) ..

Jeg har lige købt Call of Duty Modern Warfare 2.

Har et problem. I spillet kommer der pludselig store hvide trekanter/firkanter på skærmen.
Står jeg fx (i spillet) og kigger lige frem, er der ikke noget. jeg kan også godt gå rundt og sådan. men lige pludselig kommer der disse store pletter. i forskellige farver.

Når de kommer, kan jeg kigge til højre/venstre, så forsvinder de, men kommer tit senere.

Har prøvet at indstille VIDEO i Options, men det hjælper ikke. selvom jeg kører på laveste opløsning. Nogen der ved hvad det er?

Har rengjort computerne for støv forsigtigt og jeg skulle mene jeg også har det nyeste grafik driver fra Nvidia..

(Ps. det er ikke kun i dette spil den driller)

Nogen der ved noget om det? :)

Tak.
Avatar billede Slettet bruger
02. januar 2010 - 19:58 #1
hent siw standalone og gå ind under sensors og kopier de tal herind eller tag et screenshot af det.

det er for at se om det skyldes varme -

hvis dit graffikkort er synderen kan man tage en kabinetblæser og sætte 4 plasticstykker på med 4 skruer selvfølgelig så ikke skruerne når metallet --- og så sætte den ovenpå kortet eller under hvor det nu er varmt.

m.v.h
Avatar billede blister09 Nybegynder
02. januar 2010 - 20:09 #2
http://img705.imageshack.us/img705/1057/e5y.jpg

det ser godt nok lidt... varmt ud?
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2010 - 07:33 #3
dine temps er fine så det skyldes sandsynligvis ikke et varme problem - men tal kunne jo snyde
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

hvilket nvidia kort er det
styresystem
Avatar billede blister09 Nybegynder
03. januar 2010 - 13:29 #4
Jeg har downloadet den nyeste driver.

7900 GS kort.
Windows XP.

har lige lagt mærke til at der står på bagsiden af spillet under det en computer skulle kunne, for at køre spillet: AMD 64 3200+ or intel pentium 4 3.0GHz or better"

Jeg har AMD 64 3800+ men kun 2,4 GHz..  Kunne det være det?
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2010 - 13:37 #5
Avatar billede blister09 Nybegynder
03. januar 2010 - 13:59 #6
Den godkender alt.... hmmm..

hvad kan det så være? nu hvor jeg tænker voer det, gjorde den det faktisk også i CS..
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2010 - 14:50 #7
hvor mange ram har du i den
er det win 7
Avatar billede blister09 Nybegynder
03. januar 2010 - 15:29 #8
Windows XP.

1 GB ram.
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2010 - 15:34 #9
er ret sikker på den ville køre dine spil ikke så lidt bedre med 1 gb mere i.
win xp kan bruge op til 4 gb men viser kun at der er 3. et eller andet i den.
selvfølgelig kan den godt nu men det er sådan at hvis den lige mangler lidt ram i en spids belastning må den bruge harddisken og hvis den ikke er defragmnteret i lang tid sinker det også.
Avatar billede blister09 Nybegynder
03. januar 2010 - 16:14 #10
kunne godt være. når der sker meget i spillet.. du ved.. hvis der kommer helikopter, og der bliver kastet en milliard granater osv, så kommer det.. som om den her skal yde mere end den kan..

så du tror det er ram problem? (defragmenterer lige. det er lang tid siden)
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2010 - 16:32 #11
http://www.pcworld.dk/art/11233?a=category&i=267

man kan groft sige at det går igen med win 7 - 32 og 64 bit

win 7 32 bruger op til 4 gb men viser det samme som i xp.
win 7 64 bit kan bruge over 4 gb eller hvor meget ens bios understøtter - det er sådan generelt

så behøver du ikke tænke på det når du skal skifte til et andet styresystem

ungerne spillede for et stykke tid siden call of juarez med 2 gb ram i på en ældre maskine - uden de vidste det satte jeg en gb mere i og pludeslig var der farvenuancer  i en bølge i starten af spillet så noget sker der
Avatar billede blister09 Nybegynder
03. januar 2010 - 16:49 #12
okay. Men kan jeg bare gå ud og købe Ram, eller skal det passe til mit bundkort? jeg ved nemlig ikke havd mit bundkoprt hedder eller hvor/hvordan jeg ser det...
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2010 - 18:23 #13
cpuz 1.53 hedder et program der kan vise dig hvad dine ram hedder og dit bundkort

http://www.cpuid.com/cpuz.php

er du i tvivl tager du rammen med og får en blok mage til så der ikke opstår problmer over det.

husk at tsete nye ram fordi hvis de ikke duer får du dem byttet
Avatar billede blister09 Nybegynder
03. januar 2010 - 19:09 #14
ok. kan man ikke se det i BIOS eller sådan noget?
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2010 - 07:32 #15
ikke på ret mange men på nogle.
som regel er det bare noget bl.a bl.a som ingen dødelige fatter det er jo derfor de små programmer er lavet

du kan også bruge SIW standalone

http://www.gtopala.com/
Avatar billede blister09 Nybegynder
04. januar 2010 - 15:44 #16
Ok. Så har jeg kun 2 spørgsmål mere :-)

Hvor ser jeg det i SIW?
Og Hvor mange ram tror du jeg skal have købt for at dette ikke sker igen..

er det nok med 1 GB mere?
Avatar billede blister09 Nybegynder
04. januar 2010 - 15:57 #17
Kan det passe er er DDR2-PC-4300 ?
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2010 - 16:00 #18
under memory ser du ram

eller bruger dette her

http://www.cpuid.com/cpuz.php

hvis der står de hedder det under memory er det rigtigt
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2010 - 16:06 #19
hvis du gar 4 gb i viser den kun den bruger 3;et eller andet men den kan sgatens bruge af dem groft sagt

men prøv dig frem med 1 klods mere og se om det ændrer sig eller køb en mere
Avatar billede blister09 Nybegynder
04. januar 2010 - 16:24 #20
ok mange tak for hjælpen:)
Avatar billede blister09 Nybegynder
04. januar 2010 - 16:35 #21
i programmet under SPD, står der pc-4300.
Under Memory står der 1024 mb.
og under mainboard står der Winfast og så model nummeret..  men så er det bvel pc-4300 jeg skal gå efter? :)
Avatar billede Slettet bruger
04. januar 2010 - 16:55 #22
tag klodsen ud og tag den med så du får dem ens

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
05. januar 2010 - 08:49 #23
husk at lukke dit spørgsmål
Avatar billede blister09 Nybegynder
05. januar 2010 - 17:25 #24
Hej igen.

Ja, jeg skal nok lukke den. :)

Jeg har nu købt ram. Har 2 GB i nu. og det er blevet bedre. Men den gjorde det godt nok én gang mere i en af banerne. men kun 1.

Ved ikke om det kan være varmen alligevel måske?
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2010 - 08:47 #25
det kan være fejl i spillene men hvis du stadig har lidt penge tilovers kunne du købe 1 gb mere.

husk at teste dine nye ram med 1 klods i ad gangen for fejl
så du ikke kommer ud for blue screen eller andre mystiske fejl

man kan lave sådan en cd og boote op på den og teste

http://www.ultimatebootcd.com/

m.v.h
Avatar billede blister09 Nybegynder
06. januar 2010 - 14:06 #26
Der er kun plads til 2 klodser. det er en gammel sag. købte 2 nye x 1 GB .. satte dem i og der var 2 GB ram. den bliver lidt hurtigere kunne jeg se, men problemet kom igen.
Avatar billede Slettet bruger
06. januar 2010 - 14:34 #27
prøv med iobit Advanced SystemCare Free

det er gratis og på dansk og er et godt altenativ som renseprogram alla ccleaner
under tilbehør ligger der noget der hedder smartram
det kan jo være din pc beholder nogle af rammene i memory men det sørger smartram for at løse.

m.v.h