Avatar billede weisel Nybegynder
28. december 2009 - 09:11 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

php array - timestamp sum

Hej alle sammen !

Jeg sidder med et array som indeholder en masse timestamps (f.eks. 04:12). disse skal jeg have lagt sammen. nogen idé til hvordan dette skal løses?

f.eks.

01:12
04:30
05:30

I alt : 11:12

på forhånd tak !
28. december 2009 - 09:56 #1
weisel, gider du lukke dit aabne spoergsmaal http://www.eksperten.dk/spm/896131#reply_7509219?  Saa kan jeg kikke paa og muligvis foreslaa en loesning paa dette.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
28. december 2009 - 11:47 #2
Noget i denne stil?  (kører på http://n0p.com/896651.php )

  $a=Array('01:12','04:30','05:30');
  $hours=0;
  $minutes=0;
  foreach ($a as $v) {
    $b=split(':',$v);
    $hours+=$b[0];
    $minutes+=$b[1];
  }
  while ($minutes>=60) {
      $hours++;
      $minutes-=60;
  }
  print "$hours:$minutes";
Avatar billede weisel Nybegynder
28. december 2009 - 12:30 #3
hej christian, jo det vil jeg meget gerne gøre for dig , men kan sku ikke se hvor jeg kan lukke tråden henne =?
Avatar billede weisel Nybegynder
28. december 2009 - 12:31 #4
Hej erik, tak for hjælpen, jeg vil afprøve det :)
Avatar billede weisel Nybegynder
28. december 2009 - 12:47 #5
Tak for hjælpen, det virker :) !
28. december 2009 - 13:08 #6
Du lukker spoergsmaalet ved at acceptere et svar.  Du spurgte mig i gaar paa en anden traad, jeg gentager svaret nedenfor.  Jeg har set at du nu har lavet et svar paa den aabne traad, saa alt hvad du skal goere er at acceptere dit svar.

Her er hvad jeg skrev:

"Man lukker et spoergsmaal man har oprettet ved at akseptere svar. For dette spoergsmaal var der er svar du kunne godkende, saa du klikkede i feltet "accepter" og derefter i det felt der poppede op.  Hvis du har et spoergsmaal hvor du har faaet brugbare kommentarer kan du den der har lavet kommentaren om at oprette et svar som du derefter kan aksepterer.  Hvis til et spoergsmaal der ikke er kommet nogen brugbare indlaeg (eller slet ingen indlaeg) maa du selv oprette et svar og akseptere det.  (Det sidste lyder lidt krikket, men saadan er det nu sat op.)

Proceduren staar beskrevet under FAQ.  Her er det relevante afsnit:

Hvordan lukker man sit spørgsmål?

Et spørgsmål er lukket når der er lagt et svar, som er blevet accepteret af vedkommende som oprettede spørgsmålet. Hvis du har et spørgsmål hvor ingen af svarene kunne bruges, kan du selv lægge et svar og acceptere dette.

Husk at hvis du selv fandt en løsning, så skriv den endelig som svar da andre kan have glæde af den i fremtiden! Samtidig viser du de brugere, som har brugt tid på dit spørgsmål, at du selv fandt en mere velegnet løsning"
Avatar billede weisel Nybegynder
28. december 2009 - 13:13 #7
hej, jeg har lukket den anden tråd for lang tid siden :S

Jeg skal nok poste løsninger hvis det har afviget fra de givne svar.